7 اردیبهشت, 1403 | April, 25, 2024
اخبار منتخب سردبیر

آیا دو کوان از سقوط لونا و UST خبر داشت؟

  • فروپاشی اخیر اکوسیستم ترا را می توان به عنوان یکی از بزرگترین شکست‌ها در دنیای رمزنگاری توصیف کرد. وقتی قربانیان با آنچه اتفاق افتاده‌است کنار می‌آیند، این سؤال مهم باقی می‌ماند: آیا سقوط توکن‌های UST و لونا از پیش طراحی شده‌بود؟
  • بر اساس اسناد جدید دادگاه، Terraform Labs Korea و دو دفتر دیگر در کره جنوبی تنها چند روز قبل از فروپاشی اکوسیستم ترا با موفقیت منحل شدند.

آیا کوان می دانست که سقوط در حال رخ دادن است؟

نشریه محلی Digital Today گزارش داد که اطلاعات به‌دست‌آمده از اداره ثبت دادگاه عالی کره جنوبی نشان می‌دهد که دو کوان آغازگر انحلال کل یک شرکت به همراه دو شرکت تابعه بوده است. سهامداران با انحلال دفتر مرکزی بوسان و شعبه سئول پس از جلسه 30 آوریل موافقت کردند و سرنوشت آنها به ترتیب در 4 و 5 مه مشخص شد. دو کوان به عنوان مدیر تصفیه نامگذاری شد.

در حالی که همبستگی دلالت بر علیت ندارد، با توجه به سقوط چشمگیر TerraUSD (UST) و توکن همراه آن لونا چند روز بعد در 10 می، زمان‌بندی تا حدودی مشکوک است.

پس از سقوط، دو کوان برای چند روز سکوت کرد و سپس بیانیه‌ای درباره نحوه برنامه‌ریزی برای حل سقوط ناگهانی ارزهای خود ارائه کرد. او اخیراً پیشنهاد کرد که ترا را بدون UST دوشاخه کند و زنجیره فعلی را «Terra Classic» نامیده است.

اکثر اعضای جامعه ترا مکانیسم سوزاندن‌توکن را به جای هارد فورک ترجیح می‌دهند. چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، که یک سرمایه‌گذار اولیه ترا است، نیز مخالف هارد فورک بلاک چین لونا است. ژائو باور ندارد که یک هارد فورک اکوسیستم محاصره‌شده ترا را نجات دهد. با این وجود، اگر پیشنهاد دو کوان تصویب شود، شبکه جدید در 27 می فعال خواهد شد.

در همین حال، موجی از دادرسی‌های مدنی و کیفری علیه دو کوان آغاز شده‌است. . برخی از سرمایه‌گذارانی که از سقوط ناگهانی UST و لونا آسیب مالی دیده‌اند به دنبال عدالت هستند.

منبع: zycrypto

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *