10 فروردین, 1403 | March, 29, 2024
اخبار تکنیکال منتخب سردبیر

احتمال عبور از ۲۰هزار دلار چقدر است؟

قیمت بیت کوین به‌تازگی تا زیر سطح ۱۹٬۵۰۰ دلار اصلاح شده است. ۱۹٬۰۰۰ دلار همچنان کلیدی‌ترین حمایت بیت کوین محسوب می‌شود و عبور از ۲۰٬۰۰۰ دلار مستلزم تغییر روند بازار و شکسته‌شدن مقاومت‌های پیش رو است.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین که روز گذشته برای عبور از ۱۹٬۵۰۰ دلار تلاش می‌کرد، در مسیر صعودی خود مقاومت ۱۹٬۶۰۰ دلار را پشت سر گذاشت و حتی در مقطعی تا ۱۹٬۷۰۰ دلار هم رشد کرد. با این حال خریداران در عبور از این مقاومت ناموفق ظاهر شدند.

اوج روز گذشته قیمت در ۱۹٬۷۰۰ دلار شکل گرفته و پس از آن اصلاح نزولی بیت کوین آغاز شده است. این اصلاح قیمتی سبب شد تا بیت کوین به زیر ۱۹٬۵۰۰ و ۱۹٬۴۰۰ دلار بازگردد و حمایت خط روند صعودی روی نمودار زیر از دست برود. در نهایت هم قیمت تا ۱۹٬۱۱۰ دلار پایین آمد.

بیت کوین اکنون حوالی ۱۹٬۲۵۰ دلار، میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته (MA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر) و سطح ۲۳.۶درصد اصلاحی فیبوناچی در نوسان است. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۱۹٬۷۰۰ دلار تا کف ۱۹٬۱۱۰ دلار تنظیم شده است.

در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی بیت کوین سطح ۱۹٬۴۰۰ دلار (سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی) است و پس از آن نوبت به ۱۹٬۶۸۰ دلار می‌رسد.

تحلیل کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین: احتمال عبور از ۲۰هزار دلار چقدر است؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

عبور قاطعانه قیمت از ۱۹٬۶۸۰ دلار می‌تواند محرکی برای شروع یک حرکت صعودی تازه باشد. در این صورت ۲۰٬۰۰۰ دلار و ۲۱٬۲۰۰ دلار اهداف صعودی بعدی بیت کوین خواهند بود.

حال اگر بیت کوین در عبور از ۱۹٬۴۰۰ دلار ناموفق ظاهر شود، روند نزولی احتمالاً از سر گرفته خواهد شد. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت پیش روی بیت کوین ۱۹٬۱۰۰ دلار خواهد بود.

حمایت کلیدی بعدی در ۱۹٬۰۰۰ دلار است و شکسته‌شدن آن می‌تواند به سقوط عمیق‌تر قیمت منجر شود. در این صورت ریزش بیت کوین تا ۱۸٬۵۰۰ دلار نیز محتمل خواهد بود.

شاخص مکدی (MACD) در حال از دست دادن شتاب خود در محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۱۹٬۱۰۰ و ۱۹٬۰۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۱۹٬۴۰۰، ۱۹٬۶۸۰ و ۲۰٬۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *