6 اردیبهشت, 1403 | April, 25, 2024
اخبار

بانک آمریکا می‌گوید CBDC وضعیت دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی حفظ می‌کند

بانک آمریکا می گوید CBDC ایالات متحده وضعیت دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی حفظ می‌کند به گفته تحلیلگران بانک، CBDC تکامل اجتناب‌ناپذیر ارزهای الکترونیکی امروزی است. BoA در گزارشی گفت:

یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده (CBDC) با پول دیجیتالی که در حال حاضر در دسترس عموم است متفاوت است، زیرا CBDC یک تعهد فدرال رزرو ایالات متحده است، نه یک بانک تجاری. بنابراین CBDC هیچ ریسک اعتباری یا نقدینگی نخواهد داشت.

تحلیلگران به رهبری Alkesh Shah در یادداشت روز دوشنبه نوشتند:

«حفظ جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی، بهبود پرداخت‌های فرامرزی و افزایش شمول مالی، همگی به عنوان مزایای ارز دیجیتال ایالات متحده در نظر گرفته‌می‌شوند.»

فدرال رزرو هفته گذشته مقاله ای را در مورد مزایا و خطرات CBDC ایالات متحده منتشر کرد. در این مقاله ریسک‌های احتمالی که با انتخاب‌های طراحی CBDC کاهش می‌یابند ذکر شد که عبارتند از:

  • تغییر ساختار بخش مالی بازار با تغییر سپرده‌ها
  • افزایش ریسک نقدینگی سیستم مالی در صورت تبدیل سپرده‌های بانک‌های تجاری به CBDC
  • کاهش اثربخشی اجرای سیاست‌های پولی.

بانک آمریکا گفت:

ملاحظات کلیدی قبل از صدور CBDC، نیاز به محافظت از حریم خصوصی، واسطه، قابل انتقال و تأیید هویت است. در غیاب CBDC، استیبل کوین‌ها احتمالاً شاهد افزایش استفاده خواهند بود. دو کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، تتر و کوین USD، تا 21 ژانویه دارای ارزش ترکیبی حدود 121 میلیارد دلار بودند. این استیبل کوین‌ها سریعتر و ارزان تر از استفاده از ارز فیات هستند. لذا استفاده از آنها به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه برای حواله‌های بین مرزی، در حال افزایش است.

در گزارشی که در اوایل ماه منتشر شد، بانک آمریکا ادعای بانک انگلستان را مبنی بر اینکه یک CBDC بریتانیا درست به عنوان نوعی پول نقد دیجیتال عمل می‌کند، به چالش کشید. در این بیانیه آمد که CBDCها احتمالاً جایگزین حساب‌های جاری به‌عنوان روشی می‌شوند که کاربران اکثر سرمایه‌شان را در اختیار دارند.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *