6 اردیبهشت, 1403 | April, 25, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اینستاگرام برای ورود به حوزه NFT در حال بررسی شرایط می‌باشد!

آدام موسری، مدیر اجرایی اینستاگرام در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که این پلتفرم به طور فعال در حال بررسی NFT ها و راه‌ کارهایی است تا این توکن‌ها را برای پایگاه کاربران رو به رشد خود در دسترس‌تر قرار دهد.
یکی از فعالیتهایی که اینستاگرام می‌تواند به واسطه توکن‌های NFT انجام دهد، برچسب‌گذاری پست‌های اینستاگرامی مرتبط با این توکن‌ها است. البته هنوز نمی‌توان در مورد این تصمیم اینستاگرام اظهار نظر کرد. به گفته آدام موسری این رسانه اجتماعی هنوز تصمیمی برای اعلام رسمی ندارد.

آدام موسری در این رابطه گفت:
هنوز چیزی برای اعلام وجود ندارد اما ما قطعاً به صورت فعالانه NFT ها و اینکه چگونه می‌توانیم آنها را برای مخاطبان خود گسترده  در دسترس قرار دهیم بررسی می‌کنیم.
موسری با بیان اینکه اینستاگرام می‌خواهد به این واسطه به تولیدکنندگان محتوا کمک کند افزود:
فکر می‌کنم این کار جالبی است، می‌توانیم بازی کنیم؛ همچنین این راهی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا است.
اوایل سال جاری، شایعه‌ای مبنی بر تمایل متا (فیسبوک) به فعالیت در فضای NFT و احتمال ورود اینستاگرام به این حوزه مطرح شد. این احتمال هنوز هم وجود دارد که بخشی از مسیر رسیدن متا به اهداف خود در زمینه متاورس از اینستاگرام عبور کند.
شان ویلیامز، خالق آثار هنری دیجیتال در ماه مه از تصمیم اینستاگرام برای ساخت پلتفرمی برای NFT و ارتباط با هنرمندان این صنعت خبر داد. علاوه بر این، الساندرو پالوتزی، توسعه‌دهنده مطرح در اواخر ماه ژوئن جزئیاتی در رابطه با امکان ادغام NFT ها در اینستاگرام به اشتراک گذاشت؛ وی در آن زمان، با انتشار اسکرین‌‌ شات‌هایی از کلکسیون دیجیتال اینستاگرام اعلام کرد که این رسانه اجتماعی به طور فعالانه در تلاش برای ادغام NFT ها است.
در ماه اکتبر، پالوتزی اعلام کرد که اینستاگرام با افزودن قابلیت اتصال کیف پول‌هایی نظیر متامسک، به کار برای کلکسیون‎های دیجیتالی ادامه می‌دهد. اوایل ماه جاری نیز وی از اضافه شدن کیف پول‌های بیشتری مانند کوین بیس، تراست ولت و نووی خبر داد.
مدیر اجرایی اینستاگرام در ادامه از چندین ویژگی دیگر هم در اپدیتهای آتی اینستاگرام خبر داد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت گذاشتن تصاویر و فیلم به عنوان تصویر پروفایل اشاره کرد. علاوه بر این، محتمل است که امکانی برای کاربران فراهم شود تا همانند توییتر، NFT های خود را به عنوان تصاویر پروفایل نمایش دهند.
در ماه‌های اخیر که تب‌وتاب مربوط به NFT ها بالا گرفته است، شرکت‌های بزرگی به این حوزه وارد شده‌اند. آخرین نام بزرگی که NFTها را پذیرفته، RadioShack است که چند روز پیش مجموعه NFT جدید خود را معرفی کرد.
با نزدیک شدن به پایان سال جاری، صحنه توکن غیرقابل تغییر همچنان محل فعالیت است. طبق گزارش Nonfungible، سایتی که این صنعت را دنبال می‌کند، در هفته گذشته ۳۳۵ میلیون دلار فروش داشته است. ارقام فروش هفتگی NFT از ابتدای سال ۱۲،۸۷۰ ٪ افزایش یافته است، زمانی که ارزش آن تنها ۲.۶ میلیون دلار در هر هفت روز جابجا می‌شد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *