31 فروردین, 1403 | April, 19, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بایننس ادغام شبکه Optimism را برای حل مشکلات مقیاس پذیری کامل می‌کند

بایننس پس از اعلام تکمیل ادغام با شبکه Optimism خود، سپرده‌هایی را برای ETH در لایه Optimism 2 باز کرده است. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا واریزهای لایه 2 ETH را انجام دهند.

حل مسئله مقیاس‌پذیری

صرافی کریپتو در وب سایت رسمی خود منتشر کرد:

«زمانی که دارایی های کافی در کیف پول ما وجود داشته باشد، بایننس برداشت ETH را در شبکه Optimism باز می‌کند. اطلاعیه دیگری منتشر نخواهد شد.»

با توجه به ظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و افزایش تعداد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، هزینه‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این امر ناشی از عوامل مختلفی از جمله نوسانات بازار و پیدایش مزرعه محصول جدید بوده است.

ظهور ارزهای دیجیتال و راه حل های مبتنی بر بلاک چین مانند Arbitrum، Optimism و Polygon برخی از مهم‌ترین مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری را حل کرد. این راه حل ها هزینه‌های مربوط به اجرای یک تراکنش بلاک چین را کاهش می‌دهد.

هزینه‌های مرتبط با تراکنش‌های بلاک چین اساساً هزینه‌های پردازش و ذخیره‌سازی است. در اصل، این راه‌حل‌ها کار را از شبکه اصلی گران قیمت خارج می‌کنند. پس از تکمیل یک سری تراکنش ها یا عملیات رمزنگاری، نتایج این فعالیت‌ها (مثلاً چه کسی صاحب کدام سکه و چه مقدار است) سپس به شبکه اصلی ارسال می شود و ایمن می‌شود.

در نتیجه، مقدار اطلاعاتی که یک بلاک چین لایه پایه برای اعتبارسنجی و ایمن‌سازی نیاز دارد را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال، هزینه گس Optimism حدود 98 برابر ارزان‌تر از اتریوم است.

Arbitrum در حال حاضر در رقابت برای برتری لایه 2 با ارزش کل تقریباً 2.96 میلیارد دلار پیشتاز است. در مقابل، پروژه رقیب، Optimism، حدود 500 میلیون دلار ارزش دارد و به دلیل راه‌اندازی اخیر توکن OP، به طور مداوم مورد توجه قرار گرفته‌است. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Arbitrum می‌تواند راه OP را دنبال کند و توکن خود را در آینده راه‌اندازی کند.

ادغام ETH هنوز در راه است

در حالی که افزایش فضای لایه دو چشمگیر بوده است، انتقال قابل توجهی نیز در دنیای اتریوم در حال وقوع است. امسال انتظار می‌رود که این شرکت ادغام مورد انتظار خود را با اثبات سهام تکمیل کند که به آن امکان می‌دهد با سایر بلاک چین‌ها رقابت کند.

اعتقاد بر این است که این به روز رسانی در ماه آگوست منتشر خواهد شد. توسعه نسخه جدید در حال حاضر آغاز شده است و در تاریخ 8 ژوئن بر روی شبکه آزمایشی Ropsten منتشر خواهد شد.

در 11 آوریل، تیم بیکو، توسعه‌دهنده اتریوم، فاش کرد که آنها یک بار دیگر ادغام پیشنهادی را به تعویق انداخته‌اند. وی خاطرنشان کرد که این پروژه در ماه ژوئن منتشر نخواهد شد.

اگر ادغام موفقیت آمیز باشد، آخرین نقطه عطف مهم در نقشه راه اتریوم خواهد بود، که قبلا به عنوان Eth2 شناخته می‌شد. این به شبکه اجازه می‌دهد تا زنجیره‌های خرد‌شده (sharded) خود را در اوایل سال 2023 ارتقا دهد. شبکه همچنان به شبکه های لایه 2 موجود مانند Optimism و Polygon برای رسیدگی به حجم تراکنش های بالا متکی خواهد بود.

ضرر بایننس

اخبار مربوط به سرمایه‌گذاری بایننس در ارز دیجیتال لونا هیجان انگیز بوده است. در ماه آوریل، این شرکت حدود 1.6 میلیارد دلار توکن داشت. با این حال، از آنجایی که قیمت سکه در هفته گذشته تقریباً 99 درصد کاهش یافته است، ارزش سرمایه گذاری به حدود 3000 دلار افزایش یافته است.

علیرغم ضررهای شرکت، مدیر عامل Changpeng Zhao اظهار داشت که او همچنان می‌خواهد اطمینان حاصل کند که به سرمایه‌گذاران خرد که در طول سقوط ارز دیجیتال پول خود را از دست داده‌اند، غرامت پرداخت می‌شوند. وی افزود که این شرکت از تیم پروژه ترا می‌خواهد که پرداخت غرامت خاصی را به سرمایه‌گذاران خرد بپردازد تا به عنوان نمونه رهبری کنند.

مانند لونا، TerraUSD نیز کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. سایر ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و اتریوم نیز نزدیک به پایین‌ترین سطح 18 ماهه معامله شدند و در تلاش برای بهبود هستند.

منبع: crypto.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *