30 فروردین, 1403 | April, 18, 2024
آلتکوین اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

دلایل رشد چشمگیر قیمت لونا کلاسیک در هفته‌های اخیر؟

توکن لونا کلاسیک (LUNC) در طول هفته گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده و پس از معرفی طرح مالیات ۱.۲ درصدی بر تمامی تراکنش‌ها، قیمت آن به طور چشمگیری افزایش یافته است. قیمت لونا کلاسیک در طول این هفته موفق شد به اوج ۰.۰۰۳۱۱۳۱ دلار برسد. البته از آن زمان، کمی کاهش پیدا کرد و اکنون در حوالی ۰.۰۰۰۲۶۰۴ دلار معامله می‌شود.

به نقل از بی‌‌این‌کریپتو، لونا کلاسیک در میان سایر ارزهای دیجیتال، در کمال تعجب یکی از بهترین عملکردها را در بازار نزولی اخیر داشته است. قیمت این توکن از زمان فروپاشی تاریخی خود در ماه مه (اردیبهشت)، طی ۴ ماه، بیش از ۲۵٬۰۰۰٪ افزایش یافته است.

جالب است بدانید در طول ۳۰ روز گذشته،  قیمت لونا کلاسیک ۱۶۰.۵٪ رشد را تجربه کرد و در ۱۴ روز گذشته حدود ۲۰۰٪ افزایش یافته است.

افزایش قیمت لونا کلاسیک در ۳۰ روز گذشته در حالی رقم می‌خورد که بیت کوین در همین مدت بیش از ۱۳٪ از بهای خود را از دست داده و قیمت اتریوم، با وجود هیجان پیرامون به‌روزرسانی آتی خود، یعنی به‌روزرسانی مرج، حدود ۴٪ افت کرده است.

جامعه ترا در تلاش برای احیای این اکوسیستم است

تعداد توکن‌های اصلی پروژه ترا یعنی لونا، پس از شکست استیبل کوین این پروژه و فروپاشی آن، به ۷ تریلیون واحد رسید و تورم آن به قدری افزایش یافت که باعث سقوط قیمت آن از ۸۰ دلار به کمتر از یک سنت شد.

از آن زمان، توسعه‌دهندگان مدیریت این بلاکچین را به جامعه واگذار کرده‌اند و اکنون جامعه این ارز به دنبال آن است تا به نحوی، عرضه لونا کلاسیک را کاهش دهد.

توییت لونا کلاسیک
منبع: توییتر

پیش از معرفی مکانیسم جدید توکن سوزی با نرخ ۱.۲ درصدی، طرح توکن سوزی فعلی شبکه ترا موفق شده تا بیش از ۳ میلیارد توکن در گردش را بسوزاند.

علاوه بر این، سازوکار استیکینگ در شبکه ترا به افزایش قیمت توکن لونا کلاسیک کمک شایانی کرده است. تنها ۲.۶٪ از عرضه در تاریخ ۲۷ آگوست (۵ شهریور) در شبکه استیک شده بود اما این رقم اکنون به ۷.۵٪ رسیده است.

استیکینگ لونا کلاسیک
منبع: توییتر

البته باید به این نکته توجه کرد که بازده سالانه (APY) ٪۳۷، عامل اصلی جذب کاربران برای استیکینگ در شبکه ترا است. البته این سود بالا شباهت بسیاری به سیاست پرداخت سود بدون پشتوانه‌ای دارد که به فروپاشی اکوسیستم اصلی ترا در ماه می (اردیبهشت) منجر شد.

با این حال، بسیاری از هواداران ترا از مکانیسم توکن سوزی جدید (مالیات ۱.۲ درصدی بر تراکنش‌ها) استقبال کرده‌اند. این مکانیسم قرار است در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در شبکه فعال و برای تمامی تراکنش‌های آنچین و صرافی‌هایی چون بایننس و کوکوین اعمال شود.

با شروع این مکانیسم توکن سوزی، بسته به حجم معاملات، ممکن است نیمی از عرضه لونا کلاسیک در عرض چند ماه از گردش خارج شود. البته باید به این نکته توجه داشت که متغیرهای زیادی وجود دارند که می‌توانند بر این مکانیسم تاثیر بگذارند.

باید توجه داشت که لونا کلاسیک در حال حاضر یک شت کوین در میان انبوه شت کوین‌های دیگر در بازار کریپتو است و رشد قیمت آن به هیچ وجه به معنای آن نیست که گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است. طرح این مطلب صرفا برای اطلاع خوانندگان از شرایط بازار کریپتو است.
 منبع

beincrypto

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *