4 اردیبهشت, 1403 | April, 23, 2024
اخبار

فدرال رزرو گزارش ارز دیجیتال بانک مرکزی را منتشر کرد

فدرال رزرو (Fed) گزارش ارز دیجیتال بانک مرکزی، که همگان مدت‌ها منتظر آن بودند را منتشر کرد. Fed در مقدمه گزارش خود خاطرنشان کرد:

«مزایا و معایب یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده یا CBDC را بررسی می کند.»

Fed در این گزارش مردم را دعوت کرد تا نظرات خود را مطرح کنند. «این اولین گام درباره این موضوع است که آیا و چگونه یک CBDC می‌تواند سیستم پرداخت‌های داخلی ایمن و موثر را بهبود بخشد. این گزارش از هیچ موضع سیاستی حمایت نمی‌کند.»

گزارشی که مدت ها توسط ناظران سیاست و اعضای کنگره انتظار آن را می‌کشیدند، نشان دهنده نفوذ قابل توجه کار فدرال رزرو در حوزه CBDC است. با این حال، فدرال رزرو گفته است که هر حرکتی به سمت دلار دیجیتال واقعی دقیقاً در دادگاه کنگره مطرح می‌شود .

جزئیات بیشتر گزارش Fed

در اینجا اطلاعات بیشتری از گزارش فدرال رزرو آمده است:

«مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها مدت‌هاست که پول را در اشکال دیجیتال، از طریق حساب‌های بانکی، تراکنش‌های آنلاین یا اپلیکیشن‌های پرداخت نگهداری می‌کنند و انتقال می‌دهند. اشکال پولی که در آن تراکنش‌ها استفاده می‌شود، تعهدات نهادهای خصوصی از قبیل بانک‌های تجاری است. برعکس، CBDC یک تعهد بانک مرکزی مانند فدرال رزرو است. CBDC می تواند یک گزینه پرداخت دیجیتال امن برای خانوارها و مشاغل فراهم کند. سیستم پرداخت همچنان در حال تکامل است و ممکن است به گزینه های پرداخت سریعتر بین کشورها هم منجر شود. ممکن است جنبه های منفی نیز وجود داشته باشد که می‌تواند شامل چگونگی اطمینان از اینکه CBDC ثبات پولی و مالی را حفظ می کند و همچنین ابزارهای پرداخت موجود را تکمیل می‌کند، باشد. سایر ملاحظات کلیدی سیاست شامل نحوه حفظ حریم خصوصی شهروندان و حفظ توانایی مبارزه با تامین مالی غیرقانونی است. گزارش حاضر این و سایر عوامل را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می دهد.»

در واقع، فدرال رزرو مجموعه ای از سوالات را در کنار گزارش خود منتشر کرده است به این امید که مردم در 120 روز آینده پاسخ دهند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در بیانیه‌ای گفت:

 

 «ما مشتاقانه منتظر تعامل با مردم، نمایندگان منتخب و طیف گسترده‌ای از ذینفعان هستیم. دراینصورت ما به بررسی جنبه‌های مثبت و منفی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی در ایالات متحده می‌پردازیم.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *