30 فروردین, 1403 | April, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مدیر کوین بیس: بزودی شاهد پیشرفت های گسترده ای در مقیاس پذیری اتریوم خواهیم بود

مدیر تولید ارشد در کوین‌بیس پیش‌بینی می‌کند که پیشرفت‌های بیشتری در پل‌های لایه 1 تا لایه 2 و فناوری‌های رول­آپ بوجود خواهد آمد.

سوروژیت چاترجی، مدیر تولید ارشد کوین‌بیس، آخرین کسی است که پیش‌بینی‌های خود را برای صنعت کریپتو در سال 2022 منتشر کرده است و پیشرفت‌های بزرگی را در مقیاس‌بذیری اتریوم پیش‌بینی می‌کند.

رهبران صنعت، تحلیلگران و سرمایه گذاران پیش بینی های سال 2022 خود را برای اکوسیستم رمزارز به اشتراک می­گذارند و سوروژیت چاترجی از کوین‌بیس مطمئن است که اتریوم بخاطر ویژگی مقایسه ­پذیر بودن آن در خط مقدم Web3 و اقتصاد رمزارز خواهد بود.

چاترجی پیش‌بینی‌های خود را در پستی در وبلاگ شرکت در 4 ژانویه منتشر کرده است و بیان داشت که مقیاس‌پذیری اتریوم بهبود خواهد یافت، اما شبکه‌های لایه 1 جایگزین نیز شاهد اصطکاک خواهند بود.

وی اظهار داشت “من به بهبود مقیاس پذیری Eth با ظهور Eth2 و بسیاری از رول­آپ­های لایه 2 خوشبین هستم.”

چاترجی افزود که شبکه های لایه 1 جدیدتری با تمرکز بر بازی و شبکه­های اجتماعی نیز ظهور خواهند کرد. وی پیش‌بینی می‌کند که مقیاس‌پذیری با پیشرفت در پل‌های لایه 1 تا لایه 2 بسیار بهبود می‌یابد. وی همینطور بیان داشت که “صنعت به‌شدت به دنبال بهبود در سرعت و قابلیت استفاده از پل‌های متقابل لایه 1 و لایه 1- لایه 2 خواهد بود.” این پل­ها توکن ها را قادر می سازند تا از یک شبکه لایه 1 مانند اتریوم به شبکه لایه 2 مانند Arbitrum و بالعکس منتقل شوند.

چاترجی با اشاره به فناوری‌های مقیاس‌بندی، به طور خاص به جمع‌آوری‌های ZK اشاره کرد و اظهار داشت که آنها «توجه سرمایه‌گذار و کاربر را به خود جلب می‌کنند». مقیاس‌بندی دانش صفر، داده‌های تراکنش‌ها را به صورت دسته‌ای برای پردازش کارآمدتر در لایه 1 اتریوم جمع‌آوری می‌کند.

شرکت هایی مانند Matter Labs در سال 2021 با توسعه و استقرار پلتفرم لایه 2 zkSync مبتنی بر رول­آپ به­سرعت پیشرفت کرده اند.

اکوسیستم لایه 2 در سال 2021 با افزایش پذیرش برای همه پلتفرم های اصلی، دستخوش توسعه گسترده ای شده است. بر اساس گزارش L2beat که اکوسیستم لایه 2 را ردیابی می کند، ارزش کل قفل شده در سال گذشته نزدیک به 11000 درصد افزایش یافته و از حدود 50 میلیون دلار در ژانویه 2021 به 5.5 میلیارد دلار در پایان سال رسیده بود.

چاترجی پیش‌بینی کرد که اپلیکیشن­های به بازار خواهند آمد که بر حریم خصوصی تمرکز بیشتری خواهند کرد. اما با اعمال محدودیت‌های KYC/AML (know your customer/anti-money laundering مشتری خودت را بشناس/مقابله با پولشویی) این امر توجه نظارتی بیتشری را به خود جلب خواهد کرد.

چاترجی عنوان کرد:

“ما شاهد ظهور موارد استفاده جدید با محوریت حریم خصوصی خواهیم بود، از جمله اپلیکیشن­های امن برای حفظ حریم خصوصی و مدل‌های بازی که حریم خصوصی را در هسته اصلی خود دارند.”

او پیش‌بینی‌های دیگری هم داشت که عبارتند از: بیشتر شدن مقررات در سراسر صنعت، مشارکت نهادی وسیع­تر در DeFi، ظهور بیشتر بیمه در DeFi ، مشارکت برند بزرگتر در Metaverse و NFTs و افزایش تعداد شرکت‌های Web2 که برای ورود به Web3 تلاش می‌کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *