1 اردیبهشت, 1403 | April, 20, 2024
اخبار منتخب سردبیر

نپال وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کریپتو را تعطیل می‌کند و در مورد مشارکت در فعالیت‌های ارزهای دیجیتال هشدار داد

اداره ارتباطات نپال (NTA) هشداری مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت های رمزنگاری صادر کرده است. رگولاتور تاکید کرد که استفاده، اداره یا مدیریت وب سایت‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های آنلاین مرتبط با فعالیت‌های رمزنگاری  در داخل کشور ممنوع است.

رگولاتور به مردم هشدار داد که فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، “غیرقانونی و مجرمانه” هستند و توضیح داد:

«در صورتی که مشخص شود فردی چنین فعالیتی را انجام داده یا انجام داده است، طبق قانون جاری اقدام خواهد شد.»

در ماه مارس، به درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، NTA به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) دستور داد تا تمام وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تجارت ارزهای دیجیتال را تعطیل کنند. رگولاتور تاکید کرد که آنها اکنون از کار افتاده‌اند و در لیست سیاه هستند.

بنا بر گزارش‌ها، این وزارتخانه به NTA گفت که تجارت ارزهای رمزپایه، از جمله بیت کوین، جرایم اقتصادی را در این کشور افزایش داده‌است.

اداره تحقیقات مرکزی (CIB) پلیس نپال نیز برخی از افرادی را که تجارت کریپتو انجام می‌دهند دستگیر و اقدامات لازم را انجام داده‌است.

بانک نپال رسترا، بانک مرکزی این کشور، اوایل سال جاری دستورالعملی را صادر کرد که بر اساس آن همه اتباع نپالی و غیر اتباع ساکن در این کشور از خرید و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منع شدند. این بانک افزایش ریسک تقلب و خروج غیرقانونی سرمایه داخلی را از دلایل اصلی ذکر کرد.

بانک مرکزی نپال در وب سایت خود توضیح داد:

«ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را نمی‌توان در نپال معامله کرد. انجام این کار غیرقانونی است.»

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *