9 فروردین, 1403 | March, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

نیمه تاریک بازار NFT

در حالیکه تجارت شستشو (wash trading) همچنان بازارهای نوظهور را آزار می دهد بر اساس گزارش‌های اخیر، NFT ها به طور فزاینده‌ای برای برای پولشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گزارش اخیر Chainalysis نشان می‌دهد که با پیدایش موارد استفاده جدید و هیجان‌انگیز برای NFT، پتانسیل سوء‌استفاده از آن‌ها نیز افزایش یافته است.

این شرکت تحقیق و تحلیل بلاکچین  فعالیت غیرقانونی واش تریدینگ و پولشویی را در بازار NFT نگران کننده گزارش کرد.

واش تریدینگ یا تجارت شستشو  فرآیندی است که طی آن یک معامله گر اوراق بهادار، سهام یا ارزدیجیتال  را به منظور ارائه اطلاعات گمراه کننده به بازار می‌خرد و می‌فروشد. در برخی شرایط، معاملات شستشو توسط یک معامله‌گر و یک کارگزار که در حال تبانی با یکدیگر هستند انجام می شود.  در برخی موارد هم مواقع معاملات شستشو توسط سرمایه گذارانی که هم به عنوان خریدار و هم فروشنده اوراق بهادار عمل می کنند، انجام می‌شود.

تجارت شستشو در جهت دستکاری و فرار از مالیات نیز انجام می‌شود. در تجارت شستشو معامله‌گران بزرگ بازار، اقدام به خرید و بلافاصله فروش یک سهام یا ارزدیجیتال می‌کنند و این کار را به طور مرتب و با سرمایه بالا تکرار می‌کنند تا حجم معاملات آن را به طور مصنوعی بالا ببرند. این کار در بازار سهام غیرقانونی است و جرم محسوب می‌شود.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *