1 اردیبهشت, 1403 | April, 20, 2024
اخبار منتخب سردبیر

هشدار تاجر کهنه‌کار : اصلاحات قیمت بیت‌کوین ممکن است طولانی باشد

پیتر برانت تاجر کهنه‌کار هشدار داده است که اصلاحات قیمت بیت کوین در گذشته ماه ها طول کشیده است و ممکن است مدتی طول بکشد تا قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین حد خود برسد. او از حامیان بیت کوین انتقاد کرد که بدون در نظر گرفتن قیمت، دائماً کریپتو را تبلیغ می کنند.

پیتر برانت هشدار می‌دهد که ممکن است اوج مجدد بیت‌کوین کمی زمان ببرد

تاجر کهنه‌کار، پیتر برانت، به سرمایه گذاران هشدار داد که ممکن است مدتی طول بکشد تا قیمت بیت‌کوین به بالاترین حد خود برسد.

برانت از سال 1975 یک معامله گر حرفه ای معاملات آتی و FX بوده است. وی در بازارهای مختلفی از جمله آتی داو، اوراق قرضه، ذرت، نفت خام، گندم اروپایی، اوزاکا داو، دلار آمریکا و شکر را تجارت می‌کند.

او از حامیان بیت‌کوین انتقاد کرد که به طور مداوم ارز دیجیتال را بدون در نظر گرفتن قیمت آن تبلیغ می‌کنند. این تاجر در توییتر خود نوشت: «معرکه‌گیرانی که مدام بر طبل می‌کوبند ضرر بزرگی به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین میزنند.

اصلاحات می تواند طولانی باشد. استقامت طولانی باید توصیه شود نه تبلیغات مداوم.

برانت همچنین نموداری را همراه با توییت خود گنجانده است که بالاترین قیمت بیت‌کوین و تعداد ماه‌هایی که باید قیمت بیشتر شود را نشان می‌دهد. وی به‌طور خاص خاطرنشان کرد که 21 ماه طول کشید تا بیت‌کوین به بالاترین حد جدید بعدی در سال 2013 برسد. این زمان  40 ماه در سال 2017 و 36 ماه در سال 2020 بود.

نمودار پیتر برانت نشان می‌دهد که چقدر طول کشید تا قیمت بیت کوین در گذشته به اوج دیگری برسد.

قیمت بیت‌کوین در 9 نوامبر سال گذشته بر اساس داده‌های Bitcoin.com Markets به بالاترین حد خود یعنی 68892 دلار رسید. از آن زمان تاکنون بیش از 42 درصد کاهش یافته‌است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین 39933 دلار است.

برانت تخمینی از مدت زمانی که طول می کشد تا بیت‌کوین به بالاترین حد جدید بعدی برسد ارائه نکرد. با این حال، تاجر کهنه‌کار اخیراً قاعده تجارت مقدس خود را به اشتراک گذاشت، که این است که هرگز به تجارت زیان‌ده اضافه نکنید.

هیئتی از متخصصان فین‌تک در Finder.com اعلام کردند که بیت‌کوین امسال به ۹۴ هزار دلار خواهد رسید. آن‌ها معتقد هستند که قیمت بیت‌کوین به 192800 دلار تا پایان سال 2025 و در سال 2030 به 406400 دلار خواهد رسید.

در همین حال، بانک سرمایه‌گذاری جهانی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) هشدار داد که قیمت بیت‌کوین در برابر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آسیب‌پذیر است. در ژانویه، بزرگ‌ترین بانک سوئیس، UBS، هم نسبت به زمستان کریپتو هشدار داد. با این وجود، بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی پی مورگان قیمت بیت‌کوین را 150 هزار دلار در بلندمدت پیش‌بینی کرد اما ارزش منصفانه آن را 38 هزار دلار تخمین زد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *