1 اردیبهشت, 1403 | April, 19, 2024
اخبار تکنیکال فاندامنتال منتخب سردبیر

یک شاخص نشان می‌دهد کف چرخه قیمتی بعدی بیت کوین ۳۵هزار دلار است

بیت کوین مدتی است که نشانه‌هایی از رسیدن قیمت به کف چرخه نزولی خود را نشان می‌دهد. یک تحلیلگر توییتری اما، می‌گوید یک اندیکاتور خاص می‌تواند کف چرخه قیمتی بعدی بیت کوین را نیز پیش‌بینی کند.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگری به نام آلن (Alen) در توییتر، روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در مطلبی به شباهت حرکات قیمتی اخیر بیت کوین با چرخه‌های تاریخی قبلی اشاره کرده است.

برخی معامله‌گران نگران بدترشدن وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های پیش رو هستند. با این حال، شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای (On-chain) مدت‌هاست که نشان می‌دهند بازار نزولی ۲۰۲۲ شبیه به دیگر بازارهای نزولی تاریخ بیت کوین است.

به گفته آلن، اندیکاتور استوک استیک (Stochastic) در نمای یک‌ماهه بازار بیت کوین دارد همان روندی را تکرار می‌کند که در چرخه نزولی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ دیده شده است.

اسیلاتورهای استوک استیک ابزارهایی تکنیکال کلاسیکی هستند که از آن برای تشخیص چرخه‌های قیمتی و تحرکات صعودی و نزولی استفاده می‌شود.

کف اندیکاتور استوک استیک بیت کوین در نمای ماهانه تا اینجای کار بدون هیچ استثنایی با کف چرخه‌های نزولی مختلف قیمت مطابقت داشته است. در حال حاضر نیز، این اندیکاتور مجدداً به سطوحی رسیده است که با کف چرخه‌های قبلی مطابقت دارد؛ اعدادی که پیش از این تنها سه بار در این شاخص دیده شده‌اند.

یک شاخص نشان می‌دهد کف چرخه قیمتی بعدی بیت کوین ۳۵هزار دلار است
نمودار یک‌ماهه قیمت بیت کوین به همراه اندیکاتور استوک استیک.

با استفاده از این شاخص، علاوه بر تشخیص کف روند کنونی، می‌توان کف چرخه‌های بعدی قیمت را نیز پیش‌بینی کرد. آلن نیز با استفاده از داده‌های موجود، پیش‌بینی کرده است که کف چرخه بعدی بیت کوین سطح ۳۵٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

او دراین‌باره گفته است:

بیت کوین الگوی نموداری پرچم جدید خود را در دنباله پیکربندی پرچم قبلی تشکیل می‌دهد. ناحیه زردرنگ که از اندیکاتور استوک استیک نشئت گرفته است، (حداقل) تشکیل نیمه دوم الگوی پرچم را نشان می‌دهد؛ جایی که اکنون در آن قرار داریم. کف چرخه بعدی قیمت ۳۵٬۰۰۰ دلار است و همیشه پس از سقوط عمیق قیمت با یک بازگشت سریع مواجه می‌شویم. به احساسات خود غلبه کنید و متزلزل نشوید.

یک شاخص نشان می‌دهد کف چرخه قیمتی بعدی بیت کوین ۳۵هزار دلار است
تحلیل آلن از نمای یک‌ماهه بازار بیت کوین و اندیکاتور استوک استیک.

وضعیت کنونی شاخص استوک استیک ممکن است معامله‌گرانی را که طی ۱۱ ماه گذشته شاهد سقوط ۷۵درصدی قیمت بیت کوین بوده‌اند، تا حدی امیدوارتر کند.

با اینکه بسیاری از تحلیلگران و منابع مشهور بر این باورند که کف اصلی و نهایی بازار نزولی فعلی هنوز پدیدار نشده است، در رابطه با حرکات قیمتی کوتاه‌مدت بیت کوین همچنان اطمینان زیادی وجود ندارد.

تعداد افراد خوش‌بین به روند کنونی بازار بسیار کم است در میان آنها می‌توان به فیلیپ سوئیفت (Philip Swift)، تحلیلگری اشاره کرده که معتقد است روند نزولی اخیر بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

باقی تحلیلگران اما، امید کمتری دارند. آلسدایر مکلئود (Alasdair Macleod)، تحلیلگر ارشد مجموعه گلدمانی (Goldmoney)، به‌طور کلی در رابطه با ارزش دارایی‌های مالی می‌گوید تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا تصمیم خود را برای افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور تغییر دهد، سرمایه‌گذاران روز خوش نخواهند دید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *