31 اردیبهشت, 1403 | May, 20, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ایلان ماسک: بیت کوین، اتریوم یا دوج را نمی‌فروشم

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، روز دوشنبه در توییتی نگرانی‌های خود را در مورد افزایش نرخ تورم در نتیجه تشدید بحران روسیه و اوکراین به اشتراک گذاشت. با این حال، علیرغم افزایش تورم، او بیت کوین، اتریوم یا دوج خود را نمی‌فروشد.

ماسک با در نظر گرفتن پتانسیل آینده در بازار کریپتو و بلاکچین، موضع صعودی خود را در مورد کریپتو تکرار کرد. جالب اینجاست که درست پس از این توییت، رمزارزها از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و Dogecoin (DOGE) رشد سریعی پیدا کردند و یک جهش جزئی ثبت کردند.

بیت کوین، اتر و دوج پس از اینکه ماسک گفت که نمی فروشد افزایش یافت

ایلان ماسک در این توییت گفت که بیت‌کوین، اتریوم یا دوج دارد و قصد فروش ندارد. علاوه بر این، او همچنین توصیه کرد که به طور کلی، بهتر است وقتی تورم بالا است، چیزهای فیزیکی مانند خانه یا سهام در شرکت‌هایی که فکر می‌کنید محصولات خوبی تولید می‌کنند داشته باشید تا دلار.

مایکل سیلور، مدیر اجرایی MicroStrategy Inc. و یک سرمایه‌گذار برجسته بیت کوین، در پاسخ به توییت ایلان ماسک گفت:

«تورم مصرف کننده دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود ادامه خواهد داد و تورم دارایی‌ها دو برابر نرخ تورم مصرف‌کننده خواهد بود. ارزهای ضعیف‌تر سقوط خواهند کرد و هجوم سرمایه از پول نقد، بدهی و سهام ارزشی به دارایی‌های کمیاب مانند بیت کوین تشدید خواهد شد.»

ماسک در پاسخ گفت: «غیرقابل پیش‌بینی نیست که شما به این نتیجه برسید».

MicroStrategy برای سه ماهه چهارم هزینه 147 میلیون دلاری را دریافت کرد زیرا کاهش قیمت بیت کوین شرکت را مجبور کرد که دارایی خود را کاهش دهد.

در زمان انتشار، بیت کوین (BTC) با قیمت 39092 دلار، اتریوم (ETH) با قیمت 2587 دلار و DOGE با 0.11 دلار معامله می‌شود.

ایلان ماسک روز یکشنبه گفت که خودروساز برقی تسلا و شرکت SpaceX با فشار تورمی قابل توجهی در مواد خام و لجستیک مواجه هستند.

ماسک در توییتی همچنین در مورد چشم انداز نرخ تورم سوال کرد و گفت شرکت‌هایش تنها نیستند. وی مقاله‌ای را بازنشر کرد که در آن درگیری اوکراین و روسیه قیمت کالاها را به بالاترین سطح از سال 2008 رساند.

تهاجم روسیه به اوکراین قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها از آلومینیوم در بدنه تا پالادیوم در مبدل‌های کاتالیزوری تا نیکل با عیار بالا در باتری‌های خودروهای الکتریکی را افزایش داده‌است. احتمالاً رانندگان هم باید این هزینه را پرداخت می‌کنند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *