10 فروردین, 1403 | March, 29, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری تکنیکال منتخب سردبیر

باب لوکاس: قیمت بیت کوین و بازار سهام در انتهای ماه مارچ با نزول شدیدی مواجه می‌شود

باب لوکاس (Bob Loukas)، تحلیل‌گر سرشناس بازار که ریزش قیمت‌ها در نوامبر ۲۰۲۲ را با دقت خارق‌العاده‌ای پیش‌بینی کرده بود و معتقد است کف قیمت بیت کوین را پشت سر گذاشته‌ایم، در اظهارات اخیر خود پیش‌بینی کرده است بازار سهام و کریپتو در اواخر ماه مارچ (اوایل فروردین) با اصلاح قیمت دیگری مواجه می‌شوند.

باب لوکاس که خود را «تحلیل‌گر چرخه‌ای (Cyclical Analyst)» معرفی می‌کند، روز گذشته در توییتر خود درباره آینده شاخص S&P 500 که همبستگی بالایی با قیمت بیت کوین دارد، نوشت:

در هفته ۲۰ام از چرخه ۲۴ هفته‌ای بازار سهام هستیم و هنوز کف سیکل را ندیده‌ایم. من از ماه‌ها پیش اعلام کردم که انتظار دارم اواخر مارچ با نزول بازار اکثر دارایی‌های پرریسک (سهام و کریپتو) مواجه شویم. جلسه بعدی FOMC (که در آن نرخ بهره افزایش خواهد یافت) ۲۲ مارچ (۲ فروردین) است. امکان دارد بار دیگر با یک اصلاح اساسی مواجه شویم.

لوکاس همراه این توییت نمودار زیر را نیز به اشتراک گذاشت که پیش‌بینی‌‌ او از ادامه عملکرد شاخص S&P 500 را نشان می‌دهد:

باب لوکاس و ریزش SPX
پیش‌بینی باب لوکاس از عملکرد SPX در ادامه ۲۰۲۳؛ منبع: توییتر

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود پیش‌بینی لوکاس، نزول شاخص S&P 500 (با نماد SPX) تا سطح ۳۶۰۰ تا اواخر مارچ و اوایل آپریل ۲۰۲۳ است که مصادف با فروردین‌ سال آینده است.

شاخص S&P 500 اکنون در سطح ۴٬۰۰۰ است و تحقق پیش‌بینی لوکاس به معنای ۱۰٪ کاهش در این شاخص است و در صورت حفظ همبستگی این شاخص با قیمت بیت کوین می‌تواند به کاهش اقلا ۱۰ درصدی در قیمت BTC ترجمه شود.

لوکاس همچنین در مورد تحولات بازار کریپتو اظهار داشت:

ورشکستگی سیلورگیت، حمله به بایننس، آزادسازی بیت کوین ‌های مونت گاکس، آزادسازی اترهای استیک شده، افزایش نرخ بهره، تورم…

همه این‌ها در کنار رفتار پرنوسان قیمت بیت کوین می‌تواند حتی در یک بازار رو به رشد باعث اصلاح ۳۰ درصدی شود.

سرمایه‌گذاران بلند مدت باید آماده روبرو شدن با هر طوفانی باشند و بدانند در کجای چرخه بلند مدت (۴ ساله) هستیم.

توییت باب لوکاس
توییت باب لوکاس؛ منبع: توییتر

البته باید توجه داشت که لوکاس در توییت دیگری تاکید کرده است که در مورد قیمت بیت کوین بولیش است و معتقد است کف بازار را پشت سر گذاشته‌ایم و اصلاح قیمت اواخر مارچ احتمالا باعث ثبت کف جدیدی در بازار بیت کوین نمی‌شود.

  • نظر باب لوکاس درباره آینده کوتاه مدت قیمت بیت کوین چیست؟

این تحلیل‌گر سرشناس بنابر تحلیل چرخه‌ای خود معتقد است بازار سهام و بازار کریپتو تا انتهای مارچ و اوائل آپریل (فروردین ۱۴۰۲) با یک اصلاح قابل توجه روبرو می‌شود.

  • نظر باب لوکاس درباره آینده بلند مدت قیمت بیت کوین چیست؟

لوکاس معتقد است بازار بیت کوین در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲، زمانی‌که قیمت BTC به محدوده ۱۵٬۰۰۰ دلار رسید، کف خود را تجربه کرده است و در سال ۲۰۲۳ که یک سال قبل از هلوینگ است روند کلی بازار صعودی خواهد بود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *