2 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بیت‌کوین به بالای سطح 40000 دلار بازگشت

روز جمعه، بیت‌کوین (BTC) افزایش یافت و برای اولین بار در دو هفته گذشته به بالای سطح 40000 دلار بازگشت. بیت کوین تقریباً 10 درصد در یک روز و 9 درصد در یک هفته افزایش داشت. در حالیکه اتریوم (ETH) به سطح 3000 دلار نزدیک شد. ETH دوازده درصد جهش کرد و همچنین در یک هفته 22 درصد افزایش یافت.

سایر 10 رمزارز برتر بازار کریپتو هم 5 تا 13 درصد در یک روز افزایش داشتند.

جو دی پاسکوال، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری کریپتو BitBull Capital، نوشت:

«افزایش فعلی قیمت زمانی رخ داد که شاهد کم شدن حجم و افزایش معاملات short بودیم. معمولاً زمانی که بازار به شدت به یک طرف معامله متمایل است (خیلی لانگ یا خیلی شورت)، قیمت در جهت عکس آن حرکت می‌کند و موقعیت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.»

به گفته دی پاسکوال، در دو سال گذشته، سهام ریسک‌پذیر و بیت‌کوین همبستگی مثبتی داشته‌اند، اما در کل قبلاً اینطور نبود.

دی پاسکوال افزود:

«این هفته، Nasdaq و S&P 500 به وضعیت قبل از 21 ژانویه، روزی که بیت کوین از 43 هزار دلار به 35 هزار دلار فروخته شد، بهبود یافتند. با بهبود نسبی سهام، معمولا همه چیز متعادل می‌شود و ما هم انتظار داشتیم که بیت کوین به 40-41 هزار دلار بازگردد.»

جهش اکنون بیت‌کوین نیز ناشی از تحولات مثبت اخیر در بازار سهام است.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار در Miller Tabak + Co به Bloomberg گفت:

«این واقعیت که درآمدهای AMZN به مسیر AAPL، MSFT و GOOGL رفت و نه  FB به سرمایه‌گذاران اعتماد بیشتری برای تعامل مجدد با تجارت ریسک‌پذیر داده است.»

همچنین، امروز اعلام شد که اقتصاد ایالات متحده در ژانویه به مراتب بیش از حد انتظار شغل ایجاد کرده است. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته به 467000 شغل افزایش یافت در حالیکه اقتصاددانان نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند که 150000 شغل در ژانویه اضافه خواهد شد.

با این حال، ویل همیلتون، رئیس تجارت و تحقیقات در Trovio Capital Management، گفت:

«در طول این دوره تغییرات ادغام در بازار مشتقات نشان می‌دهد معامله‌گران همچنان به شرط بندی روی کاهش بیشتر ادامه می‌دهند. تامین مالی فیوچرز در یک دوره منفی پایدار باقی مانده است که نشان‌دهنده یک سوگیری کوتاه‌مدت در بازار دائمی است، در حالیکه نسبت کال/پوت بیت کوین به 58% رسید، سطحی که آخرین بار در بازار نزولی سال مالی قبل از می تا ژوئیه مشاهده شد. و این نشان‌دهنده تمایل شدید برای حمایت قیمت نزولی است. از منظر درون زنجیره‌ای، انباشت بیشتر مشهود است زیرا سرمایه‌گذاران جدید و موجود همچنان به افزایش دارایی‌ها ادامه می‌دهند.»

همیلتون خاطرنشان کرد:

«تعداد کیف‌پول‌های جدید بیت‌کوین با موجودی غیر صفر به بالاترین حد تاریخ خود یعنی 40.12 میلیون رسید. در حالیکه کل ذخایر صرافی به پایین‌ترین حد چند سال اخیر کاهش یافت و به 13.27 درصد از کل عرضه در گردش رسید.»

منیع

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *