6 مرداد, 1403 | July, 27, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری تکنیکال فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

تونکوین با سود خیره کننده 160 درصدی بیت کوین را شکست می دهد، اما یک نکته وجود دارد.

Toncoin [TON] به عنوان تنها شبکه لایه 1 که قادر به رقابت موثر با بیت کوین [BTC] از ابتدای سال است ظهور کرده است. TON بیش از 160٪ از بیت کوین پیشی گرفته است و تعداد آدرس های فعال بیشتری دارد.

 

با وجود این دستاوردها، به نظر می رسد معامله گران به TON اعتماد ندارند، زیرا احساسات پیرامون سکه منفی شده است.

تون کوین بیش از 100 درصد نسبت به بیت کوین سود می کند:

تجزیه و تحلیل AMBCrypto از روند قیمت بیت کوین و Toncoin نشان داد که Toncoin از نظر سود از BTC پیشی گرفته است. TON که سال را با حدود 2.3 دلار شروع کرد، در ماه های اخیر روند صعودی قابل توجهی را تجربه کرد و در زمان نگارش این مقاله به حدود 6.8 دلار رسید. با استفاده از ابزار محدوده قیمت، واضح بود که TON از ابتدای سال تا زمان انتشار بیش از 200٪ افزایش یافته است.

 

Toncoin price trend

 

برعکس، بیت کوین سال را با تقریباً 44220 دلار آغاز کرد و تا حدود 62400 دلار افزایش یافت. این نشان دهنده رشد حدود 42 درصدی در مدت مشابه است. با مقایسه نمودارها، Toncoin نزدیک به 160٪ رشد بیشتری نسبت به BTC نشان داد.

 

Bitcoin price trend

 

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان داد که BTC در زمان ارزیابی پایین‌تر از خط خنثی بود که نشان‌دهنده روند نزولی است. در مقابل، RSI Toncoin بالاتر از 60 بود که نشان دهنده یک روند صعودی قوی بود.

 

Toncoin آدرس های فعال بیشتری نسبت به بیت کوین می بیند:

تجزیه و تحلیل آدرس‌های فعال Toncoin در 30 روز گذشته، افزایش فعالیت‌ها را نشان داده است که از بیت‌کوین پیشی گرفته است. از ماه مارس به بعد، آدرس‌های فعال Toncoin به طور پیوسته شروع به صعود کردند، در ماه می به اوج خود رسیدند و این سطح بالا را حفظ کردند. با شروع از حدود 1000 آدرس فعال در ماه مارس، Toncoin اکنون از 10000 آدرس فعال فراتر رفته است و بیش از 10800 آدرس در زمان نگارش این مقاله ثبت شده است.

 

Toncoin/Bitcoin active addresses

 

در مقابل، متریک آدرس‌های فعال بیت‌کوین، در حالی که اعداد کلی بالاتری دارد، روندی نزولی داشته است. در 15 آوریل، بیت کوین نزدیک به 16 میلیون آدرس فعال ثبت کرد، اما این تعداد با زمان انتشار به حدود 12.6 میلیون کاهش یافت. این مقایسه نشان می‌دهد که اگرچه بیت‌کوین تعداد آدرس‌های فعال بیشتری دارد، اما Toncoin از نظر نسبی فعالیت و رشد بیشتری را تجربه می‌کرد.

 

بیت کوین از نظر احساسات بر تونکوین تأثیر می گذارد:

علیرغم کاهش جزئی، در حدود 0.0018% باقی ماند که نشان می دهد خریداران همچنان بر روند تسلط دارند. در مقابل، نرخ سرمایه گذاری Toncoin یک احساسات منفی را نشان داد. در زمان نگارش این مقاله، نرخ سرمایه در حدود -0.047٪ بود که نشان دهنده شیوع فروشندگان در بازار است.

این معیارها سناریویی را منعکس می کند که در آن شرکت کنندگان بیشتری روی افزایش قیمت بیت کوین شرط بندی می کردند. در همان زمان، Toncoin تعداد بیشتری از معامله گران را داشت که در موقعیت های کوتاه قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *