2 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری فاندامنتال منتخب سردبیر

ایلان ماسک در SEC، DOJ در میان دعوا برای شهادت اجباری در تحقیقات توییتر وارد شد.

ایلان ماسک ادعا می کند که SEC و DOJ از اختیارات نظارتی خود برای منافع شخصی و سیاسی برای دریافت اقدامات تنبیهی سوء استفاده می کنند.

 

 

ایلان ماسک ساعاتی پس از شکایت رگولاتوری از ماسک به دلیل عدم شهادت وی در تحقیقات مربوط به خرید 44 میلیارد دلاری خود در توییتر (اکنون X) در اکتبر گذشته، خواستار “بازنگری جامع” در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شد.

 

SEC در حال بررسی است که آیا خرید ماسک باعث ایجاد قوانین اوراق بهادار شده است یا خیر، و پرونده 5 اکتبر توسط رگولاتور در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا به دنبال وادار کردن ماسک به تبعیت از احضاریه قبلی SEC است. در یک پست X در همان روز، ماسک پیشنهاد کرد SEC – همراه با وزارت دادگستری ایالات متحده – باید در عوض کسانی باشند که مورد بررسی قرار گیرند.

 

“بازنگری همه جانبه این آژانس ها به شدت مورد نیاز است، همراه با کمیسیونی برای انجام اقدامات تنبیهی علیه افرادی که از قدرت نظارتی خود برای منافع شخصی و سیاسی سوء استفاده کرده اند.”

 

ماسک در پاسخ به پستی که به تشریح اقدامات مختلفی که دولت ایالات متحده علیه شرکت‌های تحت رهبری ماسک انجام داده است، افزود: نمی‌توان منتظر این اتفاق افتاد.

 

بازنگری همه جانبه این آژانس‌ها، همراه با کمیسیونی برای انجام اقدامات تنبیهی علیه افرادی که از قدرت نظارتی خود برای منافع شخصی و سیاسی سوء استفاده کرده‌اند، به شدت مورد نیاز است.

 

ماسک در پاسخ به سوال یکی از کاربران X که آیا چنین کاوشگری هرگز اتفاق می‌افتد، پاسخ داد: «احتمال را 100 درصد تخمین می‌زنم».

 

SEC گفت که ماسک را در ماه مه 2023 احضار کرده و از او خواسته است تا در 15 سپتامبر در دفتر تنظیم کننده سانفرانسیسکو شهادت دهد، که ماسک در ابتدا با آن موافقت کرد. SEC گفت، دو روز قبل، ماسک “به طور ناگهانی” به SEC اطلاع داد که ظاهر نخواهد شد و چندین “اعتراض جعلی” مطرح کرد.

 

رگولاتور گفت که تلاش کرده تا با «خوش نیت» درباره زمان و مکان جایگزینی برای شهادت ماسک مذاکره کند، اما تلاش‌هایش با «امتناع کامل ماسک» مواجه شد. SEC همچنین ادعا کرد که اعتراض ماسک فاقد شایستگی قانونی است.

 

هیچ یک از اعتراضات ماسک هیچ اعتبار قانونی ندارد و او هیچ عذر موجهی برای عدم تبعیت از احضاریه SEC ندارد.

 

X یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای جامعه ارزهای دیجیتال است، با یکی از موضوعات داغ بحث، رویکرد نظارتی SEC به صنعت کریپتو.

 

ماسک در ماه‌های اخیر به دنبال یکپارچه‌سازی پرداخت‌های ارزهای دیجیتال در X بوده است و در اواخر آگوست مجوز انتقال ارز را از رگولاتور رود آیلند دریافت کرده است. ماسک در گذشته در SEC عکس گرفته است و قبلاً در مصاحبه ای در دسامبر 2018 با 60 Minutes موضع خود را در مورد رگولاتور روشن کرده بود:

 

“من به SEC احترام نمی گذارم. من به آنها احترام نمی گذارم.»

“من برای SEC احترامی قائل نیستم”

ایلان ماسک.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *