30 اردیبهشت, 1403 | May, 19, 2024
اخبار منتخب سردبیر

تراکنش‌ها و کارمزدهای شبکه بیت کوین در بحبوحه کاهش ریسک سرمایه‌گذاران افزایش یافت

تعداد تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین در هفته گذشته افزایش یافته است، که شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین گلس‌نود پیشنهاد می‌کند که به دلیل ریسک‌زدایی سرمایه‌گذاران، تراکنش‌های فوری هستند.

هفته گذشته هجوم ناگهانی 42800 تراکنش به بیت کوین (BTC) رسید. تحلیلگر ارشد گلس‌نود گفت این تراکنش‌های احتمالاً «فوری» به دلیل میزان بالای کارمزد پرداخت‌شده به ازای هر تراکنش هستند. میانگین کارمزد هفته گذشته به 2.72 دلار افزایش یافت که حدود 15 درصد بیشتر از میانگین معمولی با توجه به bitinfocharts، یک ردیاب دیتا آن‌چین است. این یافته‌ها در گزارش هفته‌ای گلس‌نود در ۹ می گزارش شد.

ممپول (mempool) در شبکه بلاک چین جایی است که تراکنش‌ها قبل از تایید در یک بلوک ارسال می‌شوند. هر چه کارمزد پرداختی برای یک تراکنش بیشتر باشد، احتمال انتخاب آن از دیگران بیشتر است.

گلس‌نود نوشت که سرمایه‌گذاران احتمالاً برای اولویت‌دادن به پیشنهادات خود برای کاهش ریسک پرتفوی خود یا اضافه‌کردن وثیقه به موقعیت‌های مارجین خود، کارمزدهای بالاتر از حد متوسط ​​را پرداخت می‌کنند، زیرا قیمت BTC طی هفت روز گذشته 19 درصد کاهش یافته‌است. فقط بیش از 15 درصد از کارمزدهای پرداخت‌شده برای تراکنش‌های زنجیره‌ای با نرخ‌های سپرده ارزی مرتبط است و این در ماه می 2021 در دوره دیگری از فروش سنگین بیشتر بود.

گلس‌نود همچنین خاطرنشان کرد که انباشت بیت کوین از اواسط آوریل روند پایینی داشته‌است. میگوها که کمتر از کل بیت کوین را در اختیار دارند، در هفته گذشته بزرگ‌ترین انباشته‌کننده کیف پول‌ها نسبت نهنگ‌ها بودند. اما حتی قدرت انباشتگی میگوها هم در مقایسه با ماه‌های گذشته امسال ضعیف بود.

بزرگترین توزیع کنندگان، یا فروشندگان، کسانی بودند که در بالاترین گروه دارای حداقل 10000 سکه هستند. طبق گلس‌نود، توزیع در بیشتر سال 2022 بیشتر از انباشت بوده‌است. با این حال، بزرگترین انباشته‌کنندگان آنهایی بوده‌اند که کمتر از یک بیت کوین تا 10 بیت کوین دارند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *