26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بایننس برداشت لونا و UST را در بحبوحه آشفتگی بازار به حالت تعلیق درآورد

صرافی کریپتو بایننس برداشت توکن‌های لونا و UST را به حالت تعلیق درآورده است زیرا استیبل کوین مبتنی بر ترا در تلاش برای بازیابی پیوند خود با دلار آمریکا است.

بایننس اوایل صبح امروز در یک پست وبلاگی تعلیق موقت را اعلام کرد. صرافی بایننس دلیل تعلیق را «حجم بالای تراکنش‌های برداشت معلق» ناشی از ازدحام شبکه دانست:

«زمانی که شبکه را پایدار بدانیم و حجم برداشت‌های معلق کاهش یابد، بایننس برداشت‌های این توکن‌ها را دوباره باز می‌کند.»

این خبر در بحبوحه یک دوره آشفتگی مشخص برای استیبل کوین الگوریتمی UST ترا، سومین استیبل کوین بزرگ پس از USDT و USDC  منتشر می‌شود که در چند روز گذشته به شدت در برابر دلار کاهش یافته‌است.

تلاش‌های قابل توجهی برای تقویت UST صورت گرفته‌است. گارد بنیاد لونا (LFG)، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور برای حمایت از استیبل کوین‌های مبتنی بر ترا و اکوسیستم گسترده‌تر ترا تشکیل شده است. LGF برنامه ای برای وام 1.5 میلیارد دلاری بیت کوین و UST به شرکت‌های تجاری شخص ثالث با هدف پشتیبانی از پیوند UST در 9 می اعلام کرد.

کاهش UST ترا

با این حال، قیمت UST در برابر USDT، بزرگترین استیبل کوین پیونده‌شده با دلار، به کاهش خود ادامه داده‌است. داده‌های بایننس در روز دوشنبه آن را به 0.6065 دلار کاهش داد. طی چند ساعت پس از آن تا حدودی 0.85 دلار در زمان چاپ بهبود یافت.

در همین حال، قیمت LUNA، دارایی بومی بلاک چین ترا که در شرایط عادی بازار می‌تواند در ازای UST سوزانده‌شود، از حدود 62.50 دلار فقط 24 ساعت قبل به تقریباً 28.50 دلار در زمان انتشار، به ازای داده‌های ارائه‌شده توسط CoinGecko کاهش یافته‌است.

همچنین نوسانات قابل توجهی در بازارهای رمزنگاری گسترده‌تر برای ترا و LFG وجود دارد. قیمت بیت کوین دیروز برای مدت کوتاهی به زیر 30000 دلار رسید و در زمان انتشار به حدود 31500 دلار رسید.

منبع: The Block

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *