27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ممنوعیت رمزارز در روسیه ممکن است به فعالیت‌های استخراج PoW محدود شود

گزارش‌های جدیدی که اکنون از روسیه منتشر می‌شود حاکی از آن است که بانک مرکزی روسیه (CBR) به دنبال اصلاح برنامه‌های پیشنهادی خود برای ممنوع کردن کامل ارزهای دیجیتال است.

طبق کانال خبری محلی Vc.ru، بانک مرکزی بر اعمال ممنوعیت خود سرسخت است. اما ممکن است CBR فقط حرکت فعالیت‌های استخراج اثبات کار (PoW) را که به عنوان پرمصرف شناخته می‌شوند، محدود کند. CBR برای ممنوعیت استخراج پافشاری می‌کند با وجود این واقعیت که صلاحیت مستقیم برای تنظیم قوانین مربوط به صنعت را ندارد.

ممنوعیت احتمالی روسیه با این فرض است که استخراج رمزارز هم برای محیط زیست و هم برای شهروندان خطرناک است.

انگیزه اصلی بانک روسیه جلوگیری از گردش ارزهای دیجیتال خطرناک برای محیط زیست است. از نظر بانک، توکن‌های اثبات سهام (PoS) که به نظر می‌رسند از نظر مصرف انرژی کارآمدتر باشند، مجاز هستند.

نایب رئیس سازمان بازارهای اوراق بهادار و بازار اروپا (ESMA)، اریک تدین هم اخیراً خواستار ممنوعیت پان‌اروپایی (pan european) ارزهای دیجیتال پرمصرف شد.

ممنوعیت روسیه با مخالفت‌های قابل‌توجهی در داخل کشور روبرو شد. به‌ویژه رهبران ارشد فنی و سیاسی مخالف برنامه‌های ممنوعیت رمزارز هستند. جدا از سیاست، رتبه‌بندی Fitch هم تشخیص داد که این ممنوعیت ممکن است به روسیه کمک کند تا خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال را کاهش دهد، با این حال، ممکن است راهی برای جلوگیری از ظهور فناوری‌های مالی نوآورانه در این کشور باشد.

در گزارش رتبه‌بندی Fitch آمد:

محدودیت‌های جدیدی که توسط بانک مرکزی روسیه (CBR) برای استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور پیشنهاد شد، سیستم مالی را از قرار گرفتن در معرض خطرات مرتبط با بخش نوظهور حفظ می‌کند، اگرچه ممکن است مانع از انتشار فناوری‌هایی شود که می‌تواند بهره‌وری را بهبود بخشد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *