10 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
آلتکوین اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

شکایت FDIC(شرکت بیمه سپرده فدرال) از صرافی FTX

شرکت بیمه سپرده فدرال ادعا می کند که FTX.US(امریکا) اظهارات نادرست و گمراه کننده ای در مورد وضعیت بیمه سپرده های خود ارائه کرده است

نکات کلیدی :

  • FDIC می گوید FTX.US و رئیس آن، برت هریسون، ادعاهای نادرستی در مورد وضعیت بیمه سپرده صرافی کرده اند.
  • این آژانس از هریسون و FTX.US می‌خواهد تا از بیان اظهاراتی مبنی بر اینکه FTX.US بیمه FDIC است دست بردارند.
  • هریسون ادعا می کند که به سرعت با این درخواست موافقت کرده است. 

شرکت بیمه سپرده فدرال از برت هریسون، نماینده صرافی FTX.US خواسته است که توییتی را حذف کند که نشان می دهد FTX.US بیمه FDIC است.

اظهارات نادرست و گمراه کننده

FTX.US به تازگی با یک رگولاتور(کنترل و هدایت بر پایه قاعده، اصل، روش یا قانون) ایالات متحده برخورد کرد. شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) امروز اعلام کرد که پنج شرکت رمزنگاری اظهارات نادرست و گمراه‌کننده در مورد وضعیت بیمه سپرده‌های خود ارائه کرده‌اند. صرافی کریپتو FTX.US و رئیس آن، برت هریسون، در کنار Cryptonews، CryptoSec، SmartAsset و وب سایتی به نام FDICCrypto.com نامگذاری شدند. به گفته آژانس، هریسون به دروغ در توییتر ادعا کرد که “سپرده های مستقیم کارفرمایان به FTX.US در حساب های بانکی بیمه شده FDIC به صورت جداگانه به نام کاربران ذخیره شده است” و سهام شرکت در “بیمه FDIC و بیمه SPIC” نگهداری می شود. حساب های کارگزاری.” این آژانس علاوه بر این از این شرکت به دلیل شناسایی به عنوان بیمه شده FDIC در وب سایت خود انتقاد کرد.

FDIC اظهار داشت که برخی از محصولات FTX.US ذکر شده توسط هریسون و وب‌سایت FTX.US در واقع بیمه نشده بودند، که سپرده‌ها به میزان مورد ادعا محافظت نمی‌شدند و از نام FDIC سوء استفاده می‌شد. این آژانس از هریسون و FTX.US خواست تا فوراً تمام اظهاراتی را که به طور صریح یا ضمنی نشان می دهد FTX.US بیمه FDIC است حذف کنند. علاوه بر این، از آنها خواست که از بیان این گونه اظهارات بیشتر خودداری کنند و تأییدیه و مدرک کتبی FDIC مبنی بر رعایت آن را ارائه دهند. در صورت عدم انجام این کار، صرافی کریپتو و هریسون به جریمه های پولی مدنی باز می شود. هریسون در پاسخ به این نامه اظهار داشت که “طبق دستور FDIC من توییت را حذف کردم” و او و FTX.US “واقعاً قصد گمراه کردن کسی را نداشتند.” با این حال، در زمان انتشار، حساب توییتر او هنوز توییت‌های متعددی را نشان می‌دهد که احتمالاً نشان می‌دهد FTX.US به طور غیرمستقیم توسط FDIC بیمه شده است.

آژانس‌های نظارتی ایالات متحده اخیراً به سراغ رهبران صنعت کریپتو رفته‌اند، به‌ویژه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، که اخیراً تحقیقاتی را در مورد کوین‌بیس به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده آغاز کرده است و طبق گزارش‌ها در حال بررسی سایر صرافی‌های بزرگ است. ا

افشا: در زمان نگارش این مقاله، نویسنده این مقاله مالک ETH و چندین ارز دیجیتال دیگر بود.

 منبع : cryptobriefing

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *