15 اردیبهشت, 1403 | May, 4, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

لسالوادور: هکرها کد کیف پول دولتی بیت کوین را فاش کردند.

پس از افشای کل پایگاه داده کاربران Chivo در اوایل آوریل، گروه هکر CiberInteligenciaSV شروع به انتشار کد کیف پول کرد.

 

کیف پول، Chivo، همچنان به گسترش خود ادامه می دهد زیرا هکرها اطلاعات حساس تر مربوط به کیف پول را در معرض نمایش قرار می دهند. گروه هکر معروف به CiberInteligenciaSV بخشی از کد منبع را در انجمن جرایم هک کلاه سیاه BreachForums در 23 آوریل منتشر کرد.

گروه هکرها می‌گوید: «این بار کدی را برای شما می‌آورم که داخل دستگاه‌های خودپرداز کیف پول بیت‌کوین چیوو در السالوادور است، به یاد داشته باشید که این یک کیف پول دولتی است و همانطور که می‌دانید ما نمی‌فروشیم، همه چیز را رایگان برای شما منتشر می‌کنیم.

 

 

این اقدام به دنبال مجموعه‌ای از رویدادهای مرتبط با هک Chivo، از جمله افشای عمومی اطلاعات شخصی 5.1 میلیون نفر از ساکنان سالوادور – یا تقریباً کل جمعیت بزرگسال کشور – انجام می‌شود که در اوایل آوریل گزارش شد. پروژه امنیت سایبری محلی VenariX در 22 آوریل به X منتقل شد تا به مردم در مورد نشت آتی هشدار دهد. این به کانال تلگرام CiberInteligenciaSV اشاره کرد که در مورد برنامه هایی برای انتشار کد منبع پست منتشر کرد.

 

در پست تلگرام CiberInteligenciaSV آمده است: «امشب ما بخشی از کد منبع و دسترسی VPN متعلق به Chivo Wallet را به صورت رایگان منتشر خواهیم کرد، مگر اینکه یکی از شما افراد فضول دولتی بخواهد صحبت کند. CiberInteligenciaSV همچنین فایل Codigo.rar را منتشر کرد که شامل مجموعه‌ای از کد و اعتبار VPN از شبکه خودپرداز Chivo Wallet است.

 

در سپتامبر 2021، السالوادور اولین کشور در جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، با دولت چیوو را به عنوان کیف پول رسمی BTC برای شهروندان معرفی کرد. این پلتفرم به کاربران امکان خرید و فروش بیت کوین و همچنین ذخیره و برداشت بیت کوین از دستگاه های خودپرداز را می دهد.

 

کیف پول Chivo شروعی پر از دست انداز داشت و کاربران متعاقباً چندین باگ و نقص فنی را گزارش کردند. با وجود گزارش‌هایی مبنی بر هک اطلاعات شخصی Chivo در اوایل آوریل، دولت سالوادور به این موضوع رسیدگی نکرده است. بر اساس گزارش های صنعت، مقامات السالوادور هیچ بیانیه رسمی مرتبط با هک منتشر نکرده اند و باعث سردرگمی بیشتر در مورد وضعیت شده است.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *