28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

اینترپل نیجریه می گوید اسناد استرداد برای Anjarwalla بایننس آماده است.

مقام اینترپل تایید نکرد که آیا مدیر اجرایی Binance در حال حاضر در کنیا نگهداری می شود یا خیر، اما گفت که او آخرین بار در این کشور دیده شده است.

 

دفتر مرکزی نیجریه (NCB) سازمان پلیس جنایی بین‌المللی (اینترپل) تکمیل مدارک استرداد ندیم آنجاروالا، مدیر اجرایی Binance Holdings را تأیید کرده است که از حوزه قضایی گریخته است.

 

در 30 آوریل در برنامه محلی Sunrise Daily، گاربا عمر، رئیس NCB نیجریه فاش کرد که این سازمان به طور فعال با دولت های کشورهای مختلف برای ارائه اعلامیه قرمز علیه آنجاروالا و ارائه معاهدات لازم، یادداشت تفاهم و سایر اسناد به آن کار می کند. تسهیل استرداد او به نیجریه برای محاکمه.

 

مقام اینترپل تایید نکرد که آیا مدیر اجرایی Binance در حال حاضر در کنیا نگهداری می شود یا خیر، اما گفت که او آخرین بار در این کشور دیده شده است. عمر گفت:

 

من نمی‌دانم، اما چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که آخرین مقصدی که در کارنامه‌ام از این مرد هنگام فرار از [نیجریه] می‌دانم، کنیا بود. که من می توانم به شما تأیید کنم.

 

عمر افزود که اینترپل با همه کشورهایی که گمان می‌رود آنجاروالا در آن‌ها ترانزیت کرده است تماس گرفته است و «ما اطلاعات خاصی را دریافت کردیم که امکان اشتراک‌گذاری در این پلتفرم وجود ندارد». آنجاروالا که به همراه همکارش تیگران گامباریان در نیجریه به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی بازداشت شده بود، در 22 مارس از بازداشت نیجریه فرار کرد و به کنیا گریخت.

 

بنا بر گزارش ها، آنجاروالا با یک خط هوایی خاورمیانه از ابوجا خارج شد. با این حال، مشخص نیست که او چگونه توانسته است سوار این پرواز بین‌المللی شود، زیرا پاسپورت بریتانیایی‌اش که با آن وارد نیجریه شده است، همچنان در بازداشت مقامات نیجریه است. در حالی که انجاروالا فرار می کرد، گمباریان نسبت به اتهامات خود بی گناه بود.

 

پس از چند هفته بازداشت، همسر گمباریان و دیگران خواستار آزادی او شده‌اند. همسر گمباریان طوماری را برای بازگرداندن او به ایالات متحده آغاز کرد که در زمان نگارش این مقاله 4161 امضا داشت. جلسه بعدی وثیقه گامبریان برای 17 می برنامه ریزی شده است.

در 5 مارس، بایننس اعلام کرد که تمام معاملات نایرا نیجریه را متوقف می کند و عملاً از بازار خارج می شود. بایننس همچنین گفت که پلتفرم معاملاتی همتا به همتای آن در اواخر فوریه تمام جفت‌های معاملاتی نایرا را از فهرست خارج کرد.

در 27 فوریه، رئیس بانک مرکزی نیجریه استدلال کرد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال در نیجریه تراکنش‌های غیرقانونی را مدیریت می‌کنند و به «جریان‌های مشکوک» وجوه در Binance اشاره کرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *