13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

شکایت از طرح پامپ و دامپ SafeMoon

یک شکایت دسته جمعی جدید خواستار محاکمه علیه سلبریتی‌های لیست A و تأثیرگذاران اجتماعی به دلیل مشارکت آنها در یک طرح کلاسیک پامپ و دامپ مربوط به توکن‌های SafeMoon است. این شکایت ادعا می‌کند که SafeMoon تعدادی از افراد مشهور را برای جذب سرمایه‌گذاران با تبلیغات گمراه‌کننده به خدمت گرفته‌است.

(پامپ و دامپ: بالا ببر و بفروش. نوعی کلاهبرداری و حقه مالی جهت به دام انداختن افراد ساده لوح و کم اطلاع. در این نوع کلاهبرداری با هدف جلب توجه طعمه‌ها به‌صورت مصنوعی قیمت هرچیزی که قصد فروش آن را دارند افزایش داده می‌شود. بعد از ورود افراد و افزایش شدید قیمت طراحان اولیه دارایی خود را در قیمت بالایی می‌فروشند و از بازار خارج می‌شوند.)

طرح پامپ و دامپ SafeMoon

SafeMoon، یک ارز دیجیتال بومی زنجیره BNB، ظاهراً تعدادی از افراد مشهور را برای جذب سرمایه‌گذاران با تبلیغات گمراه‌کننده جذب کرد. برخی از نام‌های برجسته‌ای که در این طرح به کار گرفته‌شده‌اند شامل هنرمندانی مانند نیک کارتر، سولجا بوی، لیل یاکتی و یوتیوبران جیک پل و بن فیلیپس هستند.

طبق این دادخواست، SafeMoon و شرکت‌های تابعه آن با گمراه کردن سرمایه گذاران برای خرید توکن‌های SafeMoon به بهانه سود غیر واقعی، از طرح های واقعی پونزی (Ponzi) تقلید کردند.

با استناد به “سوختگی” و “توکنومیک” اکوسیستم به عنوان محرک‌های کلیدی برای پتانسیل قیمت SafeMoon، افراد مشهور استخدام‌شده ظاهراً دنبال‌کنندگان خود را متقاعد کردند که روی توکن سرمایه‌گذاری کنند.

شکایت به موارد متعددی اشاره می‌کند که در آن افراد مشهوری برای تبلیعات به‌کار گرفته شدند. این افراد توکن SafeMoon را برای افزایش مصنوعی حجم و قیمت تبلیغ می‌کردند. SafeMoon شاهد رشد چند برابری در طی چندین ماه بود. اما همانطور که در نمودار زیر با رنگ زرد مشخص شده‌است خروج ناگهانی مدیران ارشد این شرکت زمانی بود که قیمت توکن‌ها شروع به کاهش کرد.

این شکایت ادعا می کند که یک تلاش برای “راگ پول تدریجی” از سوی سلبریتی‌های درگیر این ماجرا، حاکی از فروش آهسته دارایی‌ها است، زیرا حجم معاملات سرمایه‌گذاران خرده فروشی همچنان متورم است:

«فعالیت‌های تبلیغاتی نادرست ترویج‌کنندگان، حجم معاملات مورد نیاز برای همه متهمان را ایجاد کرد تا توکن‌های SAFEMOON خود را روی سرمایه‌گذاران ناآگاه بارگذاری کنند.»

شاکیان پرونده بیل مرووادر، کریستوفر پولیت و تیم وین هستند. این شکایت به نمایندگی از تمام افرادی است که از 8 مارس 2021 توکن های SafeMoon را خریداری کرده‌اند و قربانی کلاهبرداری راگ پول شده‌اند.

یکی از بزرگترین نکات برجسته Super Bowl 2022 تبلیغات کریپتو بود. در میان شور تبلیغاتی، صرافی رمزارز بایننس یک کمپین بازاریابی راه‌اندازی کرد. در این کمپین  بایننس به سرمایه‌گذاران در برابر هیاهوی تبلیغاتی کریپتوها که سلبریتی‌های جریان اصلی هم به آن دامن می‌زنند هشدار داد.

کوین تلگراف گزارش داد، هدف نهایی بایننس از این کمپین هدایت کاربران جدید به پلتفرم خودش و ابزارهای آموزشی اولیه کریپتو  در وب سایتش بود.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *