17 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

به گفته وزارت دادگستری، چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، باید 3 سال را در زندان بگذراند.

وزارت دادگستری از ژائو می خواهد که 36 ماه پس از اعتراف به گناه خود در سال گذشته خدمت کند.

 

وزارت دادگستری ایالات متحده سه شنبه شب اعلام کرد، موسس و مدیر اجرایی سابق بایننس، چانگ پنگ “CZ” ژائو، باید سه سال را به دلیل نقشش در فعال کردن صرافی ارز دیجیتال برای نقض تحریم های فدرال و قوانین پولشویی بگذراند. وکلای دادگستری وزارت دادگستری با ارسال یک یادداشت محکومیت، استدلال کردند که او باید 36 ماه را در زندان بگذراند و 50 میلیون دلار جریمه نقدی بپردازد، پس از اعتراف به گناه او به نقض قانون رازداری بانکی در نوامبر گذشته.

 

“حکم در این مورد نه تنها پیامی برای ژائو بلکه به جهان ارسال خواهد کرد. ژائو برای نقض قوانین ایالات متحده پاداش های زیادی درو کرد و بهای آن نقض باید قابل توجه باشد تا به طور موثر ژائو را به دلیل اعمال جنایتکارانه اش مجازات کند و به مجازات برساند. با نقض قوانین ایالات متحده، دیگرانی را که وسوسه می‌شوند ثروت و امپراتوری‌های تجاری بسازند، بازدارند.»

 

ژائو در اصل با توجه به توافق نامه خود با 18 ماه زندان مواجه بود. وزارت دادگستری در پرونده روز سه‌شنبه استدلال کرد که “گستره و پیامدهای سوء رفتار ژائو گسترده بود” و بنابراین “تغییر رو به بالا در اینجا مناسب است.”

«تا حدی به این دلیل که ژائو نتوانست یک برنامه موثر AML را در بایننس پیاده‌سازی کند، بازیگران غیرقانونی از صرافی بایننس به روش‌های مختلفی استفاده کردند، از جمله خدمات ترکیبی که منبع و مالکیت ارزهای دیجیتال را پنهان می‌کرد؛ تراکنش‌های غیرقانونی ناشی از حملات باج‌افزار و انتقال درآمدهای دارک‌نت. تراکنش‌های بازار، هک‌های صرافی و کلاهبرداری‌های مختلف مرتبط با اینترنت، با اشاره به جابه‌جایی منابع مالی از بازارهای دارک نت و میکسرهای رمزنگاری.

بسیاری از پرونده‌ها منعکس‌کننده استدلال‌هایی است که وزارت دادگستری آمریکا برای اولین بار اتهامات علیه Binance و Zhao را در سال گذشته اعلام کرد و به نحوه عملکرد صرافی در ایالات متحده اشاره کرد.
این پرونده همچنین از طریق محاسبات دستورالعمل‌های مجازات وزارت دادگستری انجام می‌شود و اشاره می‌کند که دستورالعمل‌ها 12 تا 18 ماه را توصیه می‌کنند، اما گفت که ژائو می‌دانست بایننس قانون را نقض می‌کند و آن را تشویق می‌کند.

این پرونده همچنین به نحوه برخورد دستورالعمل‌های محکومیت به نقض قانون رازداری بانکی می‌پردازد و می‌گوید که این دستورالعمل‌ها «برای مجازات مناسب رفتارهای نادرست در این مقیاس یا رفتار نادرستی که به امنیت ملی ایالات متحده آسیب می‌زند، طراحی نشده‌اند».

جریمه 50 میلیون دلاری قبلاً توسط دادستان و تیم دفاعی ژائو موافقت شده بود. ژائو همچنین حق درخواست تجدید نظر برای هر گونه محکومیتی را تا 18 ماه از خود سلب کرد. او ابتدا قرار بود در اواخر فوریه محکوم شود، اما جلسه دادگاه با توافق دوجانبه به 30 آوریل موکول شد. او از زمانی که برای اولین بار در فدرال ظاهر شد، نتوانسته است به دبی، جایی که شریک زندگی اش و برخی از فرزندانش زندگی می کنند، بازگردد. دادگاه در سیاتل، واشنگتن سال گذشته.

 

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، همزمان با ژائو به اتهامات خود اعتراف کرد و با جریمه هنگفت 4.3 میلیارد دلاری موافقت کرد و به یک ناظر تعیین شده از سوی دادگاه گزارش داد. ناظر هنوز تعیین نشده است.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *