29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

پا گذاشتن ادوارد اسنودن بر روی گلوی آمریکا

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده که پس از افشای اطلاعات طبقه بندی شده متهم به جاسوسی شد، روز پرمشغله ای را در اپلیکیشن شبکه اجتماعی X در 2 مه سپری کرد، زمانی که به نظر می رسید برای همه افراد از فرماندار کنونی کمی شرمنده است. داکوتای جنوبی به ثروتمندترین فرد جهان رسید.

 

اسنودن، یک افشاگر صریح که تا سال 2022 در روسیه پناهنده بود، پس از ماجرای افشاگری خود در رسانه ها به شهرت رسید. در حال حاضر، او دارای جایگاه مشهوری است، به ویژه در میان برخی از جوامع مبتنی بر فناوری، و به دلیل صحبت در مورد موضوعاتی که از نظر او مربوط به آزادی و حریم خصوصی است، به خوبی شناخته شده است.

 

ایلان ماسک:

 

ایلان ماسک، یکی دیگر از فن‌آوران مشهور که به دلیل صحبت در مورد مسائل مربوط به آزادی شهرت دارد، از جمله کسانی بود که در جریان غوغاهای اسنودن در 2 می خشم او را برانگیخت. پس از اینکه ماسک نظرسنجی را ارسال کرد و پرسید که آیا کسی که “پرچم آمریکا را پاره می کند و پرچم دیگری را به جای آن نصب می کند” باید به کشوری که پرچم آن را برافراشته است اخراج کند، اسنودن میلیاردر را با درس آزادی بیان تنبیه کرد.

 

 

اسنودن در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی ماسک X آغاز کرد: «اول از همه، آزادی بیان آمریکایی‌ها، که شامل هر نوع پایمال کردن پرچم و سایر اعمال نامطلوب است، به دلیل بسیار خوبی از نظر قانون اساسی محافظت می‌شود.» او سپس پرسید که اگر کسی پرچم ایالات متحده را با پرچمی که آرم مک دونالد دارد جایگزین کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

 

 

«از آنجا که هیچ قانونی – حتی قانونی که مانند قانون اساسی به عنوان “قانون عالی کشور” توصیف شده است – دارای نیروی خاص خود نیست. جوهر نمی تواند از صفحه بپرد تا برای حقوق شما بجنگد. قانون تنها زمانی می تواند از مردم دفاع کند که مردم از قانون دفاع کنند. قدرت آن از قدرت ما ناشی می شود.»

 

اسنودن آخرین هشدار خود را پست کرد:

 

 

او پیش از این که اضافه کرد: «من به مدت ده سال به توسعه‌دهندگان بیت‌کوین هشدار می‌دهم که حریم خصوصی باید در سطح پروتکل تأمین شود.» ساعت در حال تیک تیک است.» این هشدار ظاهراً با اخباری مبنی بر تعطیل شدن zkSNACKs توسعه دهنده کیف پول Wasabi ایجاد شده است. دقیقاً مشخص نیست که اسنودن نسبت به چه چیزی هشدار داده است، اما این افشاگر مدت‌هاست که با ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، به‌عنوان حامی و حامی مرتبط بوده است.

 

کریستی نوم:

 

اسنودن پس از اظهار نظر در مورد وضعیت آزادی بیان در مورد X و آینده بیت کوین، تفسیر خاردار خود را درباره کریستی نوم فرماندار داکوتای جنوبی انجام داد. این جمهوری خواه درگیر اخیراً پس از اینکه گزیده هایی از کتابی که او تالیف کرده بود حاوی داستان تیراندازی به سر یک توله سگ 14 ماهه بود، هدف واکنش گسترده رسانه های اجتماعی و سنتی قرار گرفت.

نوم از آن زمان به دفاع از اعمال خود پرداخته است که طبق قانون مجاز است و در تفسیر بعدی، حتی تا آنجا پیش رفته که گفته است که توله سگ آموزش ناپذیر و خطرناک است. ظاهراً همین اظهارنظرها بود که اسنودن را متعجب کرد و باعث شد او بین زور بیش از حد در زمینه اجرای قانون و سیاست‌های نوم حیوانات مزرعه مقایسه کند.

 

 

در پست اسنودن از نوم به عنوان “قاتل توله سگ” یاد شد و افزود: “باشه خانم، حتما. به زودی اتحادیه پلیس به ما خواهد گفت که توله سگ برای او آمده است. حرکت ناگهانی، ترس برای زندگی او.

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *