30 اردیبهشت, 1403 | May, 19, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

ضرر 71 میلیون دلاری یک تریدر در حمله فیشینگ به دلیل شباهت آدرس

یک حادثه تکان دهنده در جامعه ارزهای دیجیتال رخ داده است، به طوری که گزارش شده است که یک معامله گر قربانی یک حمله فیشینگ شده است که منجر به ضرر سرسام آور 71 میلیون دلاری شده است.

این اتفاق زمانی رخ داد که معامله گر در یک تراکنش معمولی، آدرس جدیدی با عنوان “0xd9A1b0B1e1aE382DbDc898Ea68012FfcB2853a91” ایجاد کرد و 0.05 دلار ETH را به این آدرس منتقل کرد.

زمانی که یک کلاهبردار با استفاده از شباهت فرمت‌های آدرس، آدرسی با حروف شروع و پایان یکسان ایجاد کرد و 0 $ETH را به آن انتقال داد، حمله فیشینگ یک چرخش حیله‌گر به خود گرفت. این مانور به طور استراتژیک انتقال را در تاریخچه تراکنش معامله گر قرار می دهد و به نظر می رسد که با گیرنده مورد نظر مرتبط است.

 

با تشدید این مشکل، بسیاری از واسط‌های کیف پول، قسمت میانی آدرس‌ها را با بیضی‌ها مبهم می‌کنند تا زیبایی رابط کاربری را بهبود بخشند، و تفاوت ظریف بین آدرس‌های قانونی و جعلی را بیشتر پنهان می‌کنند.

 

1155 دلار WBTC از دست رفته، معادل 71 میلیون دلار:

 

فاجعه زمانی رخ داد که معامله گر تلاش کرد 1155 دلار WBTC را به آدرسی که به تازگی ایجاد شده است منتقل کند، به دلیل شباهت ظاهری بین حروف شروع و پایان دو آدرس، به اشتباه آدرس تولید شده توسط کلاهبردار را کپی کرد. این نظارت پرهزینه بود زیرا وجوه به مبلغ 71 میلیون دلار به طور غیرقابل برگشتی به آدرس کلاهبردار منتقل شد.

 

این حادثه به عنوان یادآوری آشکار از خطرات همیشه موجود مرتبط با مدیریت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است و بر اهمیت هوشیاری و فرآیندهای راستی‌آزمایی کامل تأکید می‌کند. همانطور که اکوسیستم ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهد، کاربران باید در محافظت از دارایی های خود در برابر تاکتیک های پیچیده تر فیشینگ و کلاهبرداری کوشا باشند.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *