16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مایکل سیلور: بازارهای مالی برای اوراق قرضه بیت‌ کوین کاملاً آماده نیستند

مدیر عامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و از بازیگران بزرگ بیت کوین، مایکل سیلور (Michael Saylor) معتقد است که بازارهای مالی سنتی کاملاً برای اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین آماده نیستند.

سیلور گفت که دوست دارد روزی را ببیند که اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین مانند اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن فروخته‌می‌شود. اما وی هشدار داد که «بازار در حال حاضر کاملاً برای آن آماده‌نیست. بهترین ایده بعدی وام مدت دار از یک بانک بزرگ است».

MSTR مایکرواستراتژی برای خرید بیت کوین بیشتر وام گرفت

اظهارات او دو روز پس از آن مطرح شد که شرکت تابعه اختصاصی بیت کوین مایکرواستراتژی،(MSTR) MacroStrategy اعلام کرد که یک وام 205 میلیون دلاری وثیقه بیت کوین برای خرید بیت کوین بیشتر گرفته‌است. این وام منحصربه‌فرد است زیرا اولین باری است که MicroStrategy در برابر ذخایر بیت‌کوین خود که در حال حاضر تقریباً ۶ میلیارد دلار ارزش دارد برای خرید بیشتر ارز دیجیتال وام می‌گیرد.

اظهارات مایکل سیلور همچنین به دنبال تصمیم اخیر السالوادور برای به تعویق انداختن انتشار “اوراق آتشفشانی” با پشتوانه بیت کوین یک میلیارد دلاری خود است. آلخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور گفت:

«تصمیم برای به تاخیر انداختن اوراق قرضه به دلیل عدم اطمینان مالی عمومی در بازار جهانی ناشی از درگیری در اوکراین بود».

در یک هشدار احتمالی به السالوادور، سیلور گفت که اوراق قرضه آتشفشانی این کشور تا حدودی خطرناک‌تر از وام وثیقه شرکتش با بیت کوین است.

«این یک ابزار وام دولتی ترکیبی است که برخلاف بازی بیت کوین-خزانه داری خالص است. این ریسک اعتباری خودش را دارد و ربطی به خود ریسک بیت کوین ندارد.»

سیلور اضافه کرد که او همچنان نسبت به پتانسیل بلندمدت اوراق قرضه مبتنی بر بیت کوین بسیار خوش‌بین است. وی تا آنجا پیش رفت که گفت این ایده خوبی است که شهرهایی مانند نیویورک از بیت کوین به عنوان ابزار وام استفاده کنند.

نیویورک می‌تواند ۲ میلیارد دلار وام صادر کند و ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین بخرد. بیت‌کوین ۵۰ درصد یا بیشتر بازده دارد، وام ۲ درصد یا کمتر هزینه دارد.»

از زمان سرمایه‌گذاری اولیه 250 میلیون دلاری بیت‌کوین خود در آگوست 2020، MicroStrategy اکنون 125051 بیت کوین قابل توجهی را جمع آوری کرده است. MicroStrategy با استفاده از پول نقد شرکت و همچنین درآمد حاصل از فروش اسکناس‌های قابل تبدیل در عرضه‌های خصوصی به خریداران نهادی، یک سری خرید جداگانه BTC انجام داده‌است.

اقدامات سیلور به تدریج MicroStrategy را به یک شرکت هلدینگ بیت کوین با اهرم  تبدیل کرده است، با سهام MSTR که ارتباط نزدیکی با قیمت بیت کوین دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *