10 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

دولت کانادا حساب‌های بانکی و کریپتویی معترضان را مسدود می‌کند

دولت کانادا برای اولین بار به قانون شرایط اضطراری  متوسل شد تا جریان وجوه به رانندگان کامیون معترض به محدودیت‌های این کشور برای کووید-19 را محدود کند. بر اساس این قانون، دولت می‌تواند حساب‌های بانکی را بدون مراجعه به سیستم قضایی مسدود کند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در تلاشی برای قطع دسترسی معترضان به منابع مالی از جمله رمزارزها، به قانون شرایط اضطراری 1988 استناد کرد.

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:

ما در حال گسترش دامنه قوانین ضد پولشویی و ضد تروریستی مالی کانادا هستیم. این قوانین پلتفرم‌های تامین مالی جمعی و ارائه‌دهندگان پرداختی را هم تحت پوشش قرار خواهند داد. فریلند که به عنوان وزیر دارایی نیز فعالیت می کند، اضافه کرد که این اقدامات ارزهای دیجیتال را نیز پوشش می‌دهد.

این اقدام پس از هفته‌ها اعتراض گروهی از رانندگان کامیون به نام «کاروان آزادی» صورت گرفت. این اعتراض به مسدود کردن جاده‌ها، زیر پا گذاشتن قوانین ماسک و بوق زدن برای ابراز نارضایتی رانندگان از دستورات واکسیناسیون منجر شده‌است.

حساب GoFundMe این گروه در 4 فوریه پس از فشار دولت کانادا توسط این پلتفرم بسته‌شد. معترضان پس از بسته‌شدن حساب به روش های تامین مالی جایگزین از جمله بیت‌کوین روی آورند.

اگرچه دولت می‌تواند اقدامات قانون اضطراری را فوراً اعمال کند اما یک هفته فرصت دارد تا حمایت هر دو نهاد قانونگذاری کانادا، مجلس عوام و سنا را جلب کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *