16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چه می‌شود اگر غول فناوری، اپل وارد کریپتو شود؟

اپل در زمینه ارائه نوآوری‌های هوشمند و کاربرپسند پیشگام بوده است. این شرکت همچنین دارای ذخیره نقدی عظیمی در حدود 200 میلیارد دلار است. با این حال، در عصر تحول ارزهای دیجیتال و متاورس، این شرکت هنوز هیچ حرکتی انجام نداده است. طبق گزارش بلومبرگ، اپل قادر به جذب بیش از 1 میلیارد کاربر جدید ارزهای دیجیتال است.

اپل چگونه می تواند اکوسیستم کریپتو را تقویت کند؟

طبق گزارش بلومبرگ، اپل محصولاتی را برای دسترسی کاربران به پروتکل‌ها تولید کرده است و Crypto App  مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است. با این حال، تنها با ایجاد یک روش کاربرپسند برای پیوند با اکوسیستم کریپتو قابل دستیابی است.

اخیرا، استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، از بیت کوین قدردانی کرد و گفت که این بیت کوین تنها «ریاضیات طلای خالص» است. در همین حال، او بسیار بیشتر از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) طرفدار متاورس است.

بر اساس این گزارش، ریک برتون، یکی از مشارکت کنندگان اولیه پروژه اتریوم معتقد است که بیش از 1 میلیارد نفر آیفون دارند که می‌تواند پذیرش کریپتو را از دو طریق افزایش دهد:

  1.  توسعه افزونه مرورگر Safari
  2.  کیف پول سخت افزاری.

او با اشاره به Metamask که یک کیف پول کریپتو افزونه کروم و دارای 21 میلیون کاربر است، پیشنهاد کرد که آپدیت iOS 15 اپل پشتیبانی بیشتری از برنامه افزودنی مرورگر ارائه کرده است. وی همچنین اشاره کرد که بیش از 50 درصد از ترافیک تلفن همراه در آمریکا از Safari ایجاد می‌شود.

آیفون یک ویژگی سخت‌افزاری به نام Secure Enclave را ارائه می‌دهد. برتون، که الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی (ECDSA) را برای پذیرش اپل تبلیغ می‌کند، می‌گوید که Secure Enclave آیفون را به یک کیف پول سخت‌افزاری امن تبدیل می‌کند.

این گزارش می‌گوید کیف پول سخت‌افزاری راه‌حلی طولانی‌مدت است، اما با توانایی اپل برای ایجاد ابزاری برای مصرف‌کننده این ویژگی می‌تواند انقلابی در صنعت کریپتو ایجاد کند.

تیم کوک،مدیر عامل اپل در کنفرانس DealBook فاش کرد که او صاحب ارز دیجیتال به عنوان بخشی از یک سبد متنوع است. با این حال، او همچنین به اشتراک گذاشت که در حال حاضر اپل برنامه‌ای برای پیوند با پرداخت‌های کریپتو ندارد. در پایان او اشاره کرد که «چیزهایی وجود دارد که شرکت قطعاً به آنها توجه می‌کند».

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *