12 اردیبهشت, 1403 | April, 30, 2024
اخبار منتخب سردبیر

نیک کارتر: درگیری روسیه و اوکراین نشان دهنده مزایای بیت کوین بر طلا است

نیک کارتر، بنیانگذار Coin Metrics، مزایای دارایی دیجیتال پیشرو بیت کوین (BTC) را نسبت به کالاهای سنتی مانند طلا بیان کرد.

کارتر در یک مصاحبه جدید با پیتر مک کورمک در پادکست What Bitcoin Did، گفت که طلا در مقایسه با BTC، مشکلات امروزی زیادی دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

در حالی که کشورهای سراسر جهان روسیه را تحریم می‌کنند و دارایی‌های آن را برای نقش آن در جنگ در اروپای شرقی مصادره می‌کنند، نیک کارتر گفت که این کشور خوش‌شانس است که ذخایر طلای آن در مسکو ذخیره شده است. در غیر این صورت، روسیه احتمالاً برای محافظت از دارایی‌های خود با شرایط دشواری مواجه بود.  کارتر بر کاربرد بیت کوین (BTC) تأکید کرد و گفت:

«موضوع این است که طلا نیز مشکلات زیادی دارد. ارسال آن سخت است، خیلی قابل انتقال نیست، تحویل فیزیکی آن سخت است. روسیه به نوعی خوش‌شانس است. طلاهای آنها در خزانه‌های روسیه است. آنها حدود 130 میلیارد دلار طلا دارند. این تنها چیزی بود که ایالات متحده نتوانست از آن استفاده کند. ایالات متحده در واقع در حال تلاش برای کشف سیستمی است که مانع از معامله هر کسی با آنها برای طلا شود، اما آنها هنوز هم طلا دارند، به همان هم اندازه ارزش دارد.

اکثر بانک‌های مرکزی کشورهای دیگر، طلای خود را به صورت فیزیکی در نیویورک یا لندن نگهداری می‌کنند. بازارهای طلا در این شهرها هستند. کشورها می‌خواهند طلای آن‌ها کاملاً نقد شود و در دسترس بازار باشد بنابراین طلای خود را در این شهرها نگه می‌دارند. اگر آنها به ایالات متحده یا جامعه بین‌المللی توهین کنند، طلای آنها در کسری از ثانیه ناپدید می‌شود، زیرا نزد یک متولی که در بریتانیا یا آمریکا است نگهداری می‌شد.

از آنجایی که طلا برای جابجایی و نگهداری فیزیکی گران است، در نهایت در انبارهای انگشت شماری متمرکز می شود.

این کهنه کار رمزارز گفت که به ویژه با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و تحولات کلان اقتصادی فعلی انتظار دارد مردم به‌تدریج از برخی از ویژگی‌های بیت کوین که به آن نسبت به طلا برتری می دهد، آگاه شوند.

بدیهی است که بیت کوین از این نظر بسیار مطلوب‌تر است که تحویل فیزیکی آن ارزان‌تر است، به راحتی می‌توان مالکیت آن را به شخص ثالث اثبات کرد، و بنابراین تأیید اینکه مقدار مشخصی از آن [به‌صورت] ارزان و به‌طور مؤثر رایگان وجود دارد، آسان است.

هر چه بیشتر این اتفاق بیفتد و اعتماد از بین برود، بیشتر در مورد کیفیت طلا تحقیق خواهیم کرد. ما با خودمان فکر خواهیم کرد:

«وای، مناسباتی در طلا وجود دارد که آن را کمی پایین‌تر از ارز دیجیتال قرار می‌دهد. یک نسخه دیجیتال، یک کالای دیجیتال، واقعاً از نظر مادی نقص‌های طلا بهبود می بخشد».

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با 40696 دلار مبادله می‌شود که 4.5 درصد نسبت به پایین‌ترین سطح هفت روزه خود یعنی 38842 دلار افزایش دارد.

منبع: dailyhodl

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *