13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
آلتکوین اخبار تکنیکال فاندامنتال منتخب سردبیر

قیمت بیت کوین به آمار بازار کار آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد ؟

قیمت بیت کوین و اتریوم دیروز، جمعه، در واکنش به انتشار آخرین گزارش بازار کار (Jobs Report) در آمریکا کاهش اندکی یافتند. این گزارش نشان می داد نرخ بیکاری در ایالات متحده اندکی افزایش یافته است اما نه به اندازه‌ای که برای تغییر سیاست فدرال رزرو کافی باشد.

به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در روز جمعه، پس از انتشار گزارش بازار کار ایالات متحده که در اولین جمعه هر ماه منتشر می‌شود و آمار بازار کار در ماه گذشته را بررسی می‌کند، حدود ۱.۱٪ کاهش یافت.

بنابر آمار منتشر شده در گزارش بازار کار نرخ بیکاری در ماه آگوست به ۳.۷٪ رسیده است اگرچه مشارکت نیروی کار از ۶۲.۱٪ در ماه جولای به ۶۲.۴٪ در ماه آگوست رسید. به این ترتیب به نظر می‌رسد اوضاع بازار کار هنوز به اندازه کافی بد نیست تا فدرال رزرو را مجبور به تغییر سیاست‌های انقباضی کند.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی میهن بلاکچین بارها تاکید شده است، بازارهای دارایی‌های پر ریسک (مانند سهام و کریپتو) در ماه‌های اخیر واکنش چشمگیری به سیاست‌های فدرال رزرو نشان داده‌اند و هر آنچه که نشانه‌ای از تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو از سیاست‌های انقباضی فعلی به انبساطی باشد بر بازار اثر مثبت می‌گذارد و بالعکس. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند باعث تغییر مسیر فدرال رزرو (یا اصطلاحا Fed Pivot) شود، افزایش چشمگیر آمار بیکاری تا حدود ۱۰٪ است. بنابر این تفسیر معامله‌گران از افزایش اندک نرخ بیکاری ادامه‌دار بودن سیاست‌های انقباضی است که بر بازار اثر منفی می‌گذارد.

البته نرخ بیکاری U-6، که معیار جامع‌تری از بیکاری است، از ۶.۷٪ به ۷٪ افزایش یافت. نرخ U-6 علاوه بر افراد بیکار، کارگران پاره وقت را که به طور جزئی به نیروی کار وابسته هستند شامل می‌شود و تلاش می‌کند تا افرادی را که توسط سایر شاخص‌های کار نادیده گرفته شده‌اند، در نظر بگیرد.

آمار نرخ بیکاری در ایالات متحده در گذر زمان
آمار نرخ بیکاری در ایالات متحده؛ منبع: تریدینگ‌ویو

همچنین تورم منطقه یورو در سال منتهی به آگوست به رکورد ۹.۱٪ رسید و این نگرانی‌ها را تشدید کرد که تورم در اقتصاد اروپا نهادینه شده است. این حد از تورم توقعات از بانک مرکزی اروپا برای افزایش شدیدتر نرخ بهره در هفته آینده را تقویت می‌کند.

با این حال واکنش منفی قیمت بزرگترین ارز دیجیتال به این اخبار چندان شدید نبود و سطح ۱۹٬۵۰۰ دلار برای قیمت BTC در روند کاهشی که از دیشب آغاز شد، نقش حمایت را ایفا کرد. قیمت لحظه‌ای بیت کوین در زمان نگارش خبر ۱۹٬۹۶۱ دلار است و در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱٪ کاهش یافته است اما همچنان از محدود نوسان ۷ روز اخیر خود (بین ۱۹٬۵۰۰ تا ۲۰٬۵۰۰ دلار) خارج نشده است. همچنین اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، اخیرا کمتر از ۱۶۰۰ دلار معامله می‌شود و قیمت ETH در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱.۱۸٪ کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ساعتی
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ساعتی

علاوه بر این در روز گذشته، بازارهای سنتی هم وارد روندی نزولی شدند و میانگین صنعتی داوجونز و S&P 500 و نزدک به ترتیب ۱.۱٪ و ۱٪ و ۱.۳٪ کاهش یافتند. همچنین قیمت نفت خام با ۰.۳۸٪ افزایش، افت سه روزه را به پایان رساند، در حالی که قیمت گاز طبیعی ۴.۲٪ کاهش یافت. همچنین شاخص قدرت دلار (DXY) ساعت ۲۰:۳۰ شب جمعه گذشته با انتشار آمار بازار کار یک کندل ۰.۵۵ واحدی ثبت کرد و به بالای سطح ۱۰۹ برگشت.

شاخص دیکسی
دیکسی در تایم فریم ساعتی؛ منبع: تریدینگ‌ویو

آلت‌کوین‌ها رفتار‌های مختلفی داشتند اما بهترین عملکرد ۲۴ ساعت گذشته متعلق به کاردانو بود که با اعلام تاریخ دقیق هاردفورک واسیل که مدت‌ها مورد انتظار جامعه کاربران این بلاکچین بود، حدود ۳.۱۱٪ در ۲۴ ساعت گذشته و ۹.۰۷٪ در ۷ روز گذشته، افزایش قیمت داشته است. قیمت لحظه‌ای کاردانو در زمان نگارش خبر ۰.۴۷۰۳ دلار است.

 منبع

coindesk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *