20 اردیبهشت, 1403 | May, 9, 2024
اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

خروج 10 هزار بیت کوین پس از 9 سال از کیف پول

دارندگان بیت کوین (BTC) پس از اینکه 10000 بیت کوین از سال 2013 به طور ناگهانی از کیف پول خود خارج شد، سوالاتی را مطرح می کنند. داده‌های زنجیره‌ای پرچم‌گذاری‌شده در 28 تا 29 آگوست تأیید کرد که بخش بزرگی از بیت‌کوین پس از نزدیک به یک دهه دوباره نقد شده است.

بیت کوین : «دوران بی قانونی» در راه است

تحلیلگران ابتدا متوجه حجم بالای تراکنش های عجیب این آخر هفته شدند زیرا 5000 بیت کوین در یک بلوک گنجانده شده بود. پس از ماندن در همان کیف پول از سال 2013، وجوهی که مالک آن ناشناخته باقی مانده است، به زودی یک روز بعد تقریباً 5000 بیت کوین مشابه به آن ملحق شد.

در مجموع، 10000 بیت کوین برای اولین بار از سال 2013 نقل مکان کرد و کاراگاه های زنجیره ای در مورد انگیزه نهنگ مسئول کنجکاو هستند. تجزیه و تحلیل کیف پول های مقصد به این نتیجه رسیده است که وجوه به صرافی برای فروش ارسال نشده است. در عوض، آنها بین تعداد زیادی کیف پول جدید تقسیم شدند. با در نظر گرفتن استدلال پشت این اقدام، مارتون، یکی از همکاران پلتفرم تحلیلی زنجیره ای CryptoQuant، پیشنهاد کرد که حریم خصوصی ممکن است نقشی داشته باشد.

1. بیت کوین به آدرس جدید منتقل شد
2. از آدرس جدید به آدرس های متعدد با مقادیر کم

مارتون به نظرات کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant، که هفته گذشته استدلال کرد که صاحبان بیت کوین های «قدیمی‌تر»، به‌ویژه در مقادیر زیاد، احتمالاً باید از جلب توجه به ثروت در حال حاضر به شدت افزایش یافته خود اجتناب کنند، مرتبط است. در سال 2013، BTC/USD حداکثر در حدود 1165 دلار معامله شد.  این سکه‌ها «در دوران بی‌قانونی ضرب شده‌اند». یک تحقیق CryptoQuant می‌گوید: «ما کشف کردیم که احتمال این نهنگ‌ها بسیار زیاد است: الف) رویایی‌پردازان اولیه که بیت‌کوین را از طریق استخراج و تجارت جمع‌آوری می‌کنند، و ب) سکه‌هایی که از صرافی بیت‌کوین Cryptsy درست قبل از «هک شدن» (که گفته می‌شود وجوه مشتری به سرقت رفته است) می‌آمدند.» بخشی از حرکات صندوق قدیمی از 3 اوت اضافه شد.

تنها شش تراکنش از این قبیل در تاریخ بیت کوین

 در همین حال، تراکنش‌ها توسط نشانگر سایه‌های نهنگ توسط فیلیپ سوئیفت، خالق منبع تحلیل زنجیره‌ای LookIntoBitcoin، انتخاب شدند.

به وضوح نشان می دهد که دو جهش در سکه های قدیمی رخ می دهد، این داده ها باعث بحث در مورد تأثیر آنها برای اقدام قیمت BTC شد. همانطور که Swift و CryptoQuant نشان دادند، چنین جهش های قبلی بالاترین سطح محلی برای BTC/USD را در طول تاریخ بیت کوین نشان دادند.

نمودار حاشیه نویسی سایه نهنگ بیت کوین. منبع: فیلیپ سوئیفت/ توییتر

سایر مفسران رسانه های اجتماعی حتی پیشنهاد کردند که این بودجه به فرآیند توانبخشی در صرافی منقرض شده Mt. Gox مرتبط است. همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، ترس از شروع غرامت طلبکاران در این آخر هفته که باعث فروش قابل توجهی می شود، در نهایت بی اساس به نظر می رسد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *