12 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
اخبار منتخب سردبیر

استیو وزنیاک از بنیانگذارن اپل: بیت کوین «ریاضیات طلای خالص» است

استیو وزنیاک ((Steve Wozniak)، یکی از بنیانگذاران اپل، در مصاحبه ای با Insider که هفته گذشته منتشر شد، در مورد ارز دیجیتال صحبت کرد. او گفت:

در حال حاضر ارزهای دیجیتال بسیار زیادی وجود دارد. همه راهی برای ایجاد یک راه جدید دارند و بیت کوین ستاره مشهور در بین آن‌ها است. به نظر می‌رسد که رمزارزهای دیگر فقط در حال جمع‌آوری پول از افرادی هستند که می‌خواهند در همان مراحل اولیه سرمایه‌گذاری کنند، زمانی که این ارزها ارزش چندانی ندارند.

وزنیاک همچنین اشاره کرد که برخی از مردم به دلیل عدم آگاهی از درآمدهای بادآورده، ارزهای دیجیتال را خریداری می‌کنند. سپس آن ارزهای دیجیتال از ادامه دادن کار انصراف می‌دهند .

نشریه Insider اعلام کرد در حالی که او از طرفداران متاورس است، علاقه چندانی به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و ارزهای دیجیتال ندارد. او گفت که در بیشتر موارد، ارزهای دیجیتال و NFTها «بلاتکلیف و نامعلوم» هستند و سابقه کلاهبرداری دارند.

وزنیاک تجربه دست اولی در مبارزه با کلاهبرداری‌های کریپتو داشته است. در جولای 2020، او از یوتیوب و گوگل به دلیل تبلیغ کلاهبرداری‌های بیت کوین با استفاده از نام و شباهت خود شکایت کرد. با این حال، یک قاضی سال گذشته حکم داد که «یوتیوب و شرکت مادر آن، Google LLC، توسط قانون فدرال محافظت می‌شوند که پلتفرم‌های اینترنتی را در برابر مسئولیت محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می‌کند.»

طرح‌های هدیه بیت کوین همچنان به کلاهبرداری از سرمایه گذاران در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد. وزنیاک تنها کسی نیست که کلاهبرداران از آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و شرکت او Spacex، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، تیم کوک مدیر عامل اپل، Berkshire Hathaway وارن بافت و نام بسیاری از افراد مشهور دیگر نیز در هدایای ارزهای دیجیتال جعلی دیده شده‌است.

 ارز دیجیتال Unicorn 

در ماه فوریه، سریال واقعیت تلویزیونی Unicorn Hunters که وزنیاک در آن نقش دارد، ارز دیجیتال خود را به نام unicoin معرفی کرد. Unicorn Hunters دارای گروهی از سرمایه گذاران به نام “حلقه پول” و کارآفرینانی است که مشاغل خود را در جستجوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری راه اندازی می‌کنند. وزنیاک یکی از داوران این نمایش است. وی گفت:

«Unicoin به دارندگان سود سهام و موقعیت های سهام از مجموعه استارتاپ‌هایی که نمایش Unicorn Hunters روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، ارائه می کند. این ارز دیجیتال دنیای سرمایه گذاری استارتاپی را به روی توده‌های مزدم باز می کند.»

وزنیاک توضیح داد که unicoin نسبت به سایر ارزهای دیجیتال محافظه‌کارتر است زیرا با تصمیمات سرمایه‌گذاری حرفه‌ای حمایت می‌شود. «یک توکن به خودی خود غیرقابل اعتماد است. وزنیاک می‌گوید که ارزش آن حتی می‌تواند صفر باشد. “امیدوارم unicoin بسیار موفق باشد، اما حداقل بر اساس صفر نیست، فقط بر اساس کلمات و صحبت است. این رمزارز واقعاً مبتنی بر نتیجه سرمایه‌گذاری است.”

در رابطه با بیت کوین، وزنیاک گفت که این ارز دیجیتال:

«تنها ریاضیات طلای خالص است.»

این اولین باری نیست که وزنیاک بیت کوین را تحسین می‌کند. در جولای سال گذشته، او گفت که بیت کوین یک «معجزه ریاضی» است. در ماه اکتبر، او گفت که بزرگترین رمزارز «خلوص ریاضی» است.

با این حال، وزنیاک نگران است که دولت‌ها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند. او هشدار داد:

«مشکل این است که دولت ها هرگز اجازه نمی‌دهند که ارز دیجیتال از کنترل آنها خارج شود. اگر کار به جایی می رسید که همه چیز در رمزارز انجام می‌شد و از طریق دولت‌ها برای کنترل و مالیات و این‌طور عبور نمی‌کرد، دولت ها آن را رد می‌کردند. آنها از قدرت خود دست نمی‌کشند.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *