16 اردیبهشت, 1403 | May, 4, 2024
آلتکوین اخبار منتخب سردبیر

رونمایی شرکت پست بانک ایران از توکن ریالی !!

شرکت پست بانک ایران توکن ریالی خود عرضه نماد IRRP را عرضه کرد. پست بانک از بستر بلاکچین ققنوس برای توسعه این توکن استفاده کرده است. هر واحد IRRP ارزشی معادل ۱ میلیون تومان خواهد داشت و به ازای صدور هر واحد از این توکن، معادل ریالیش برای پست بانک بلوکه می‌شود.( به عبارتی الگوریتم اثبات چیزی مشابه الگوریتم اثبات سهم خواهد بود)

این توکن در قالب کیف پول‌‌الکترونیکی مشترک بین پست بانک و ققنوس عرضه خواهد شد و کاربران خواهند توانست روزانه تا میزان نیم واحد از این توکن در پرداخت‌های خود استفاده کنند.

به گفته مدیر کسب‌و‌کار شرکت ققنوس کاربرد این توکن در انواع پرداخت‌های خرد است و به دلیل اینکه استفاده از سوییچ‌های بانکی برای پرداخت‌های خرد مقرون‌به‌صرفه نیست، منطقی است با استفاده از کیف پول در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. از دیگر مزایای استفاده از کیف پول، کاهش فشار روی شبکه بانکی (اغلب شاپرک و شتاب) است.

او درباره زمان عرضه شدن این توکن اضافه کرد :

حدود یک سال است که توسعه این محصول شروع شده و حالا به مرحله اجرایی رسیده . اما استفاده از این توکن در مرحله رایزنی پست‌ بانک با کسب‌و‌کارها و پذیرنده‌ها مانده که انشالله بعد از آن مشتریان هم خواهند توانست با خرید این توکن از آن استفاده کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *