31 اردیبهشت, 1403 | May, 20, 2024
اخبار منتخب سردبیر

درخواست کاربران توییتر از نیروهای مسلح اوکراین برای پذیرش کمک‌های مالی ارز دیجیتال

وزارت دفاع اوکراین ادعا کرد که درخواست‌های زیادی از خارجی‌ها برای کمک‌های مالی به نیروهای مسلح خود دریافت کرده است، اما نمی‌تواند درآمد حاصل ارزهای دیجیتال را بپذیرد.

روز پنج شنبه، روسیه حمله تمام عیار به اوکراین را از چند جبهه آغاز کرد که واکنش سریع دولت اوکراین را در پی داشت. دولت اوکراین نیروهای ارتش را بسیح کرد، غیرنظامیان را مسلح کرد و از رهبران جهان خواست تا به کمک این کشور بیایند.

روز پنجشنبه، وزارت دفاع اوکراین با ایجاد یک حساب بانکی مشخص برای انتقال ارز خارجی، شروع به پذیرش کمک‌های مالی برای نیروهای مسلح خود کرد. ارتش اوکراین اعلام کرد که درخواست‌های متعدد از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی که ساکن اوکراین نیستند و مایل به اهداء کمک هستند دریافت کرد. بخش خاصی از این اعلامیه توجه کاربران رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است:

«قوانین ملی به وزارت دفاع اوکراین اجازه استفاده از سایر سیستم های پرداخت از قبیل  Webmoney، Bitcoin، PayPal و غیره را نمی دهد.»

علاقه‌مندان به کریپتو به سرعت به حساب توییتر دولت اوکراین رفتند و درخواست پذیرش کمک‌های مالی ارز دیجیتال را کردند. به عنوان مثال، کاربر TechLeakers نوشت: «یک آدرس ارز دیجیتال بیت‌کوین ایجاد کنید که در سطح جهانی مورد پذیرش است.» با این حال، برخی نیز نگرانی خود را در مورد پتانسیل نیروهای مسلح اوکراین برای پذیرش کمک‌های ارز دیجیتال ابراز کردند. کاربر «MMusikwolf» نوشت:

«رمزارز اهدا نکنید. ارزش آن بیش از حد نوسان می‌کند لذا نمی‌تواند چندان مفید باشد. پول بالاترین نقدینگی را در بین هر دارایی دارد، بنابراین می‌توان سریع‌تر از آن استفاده کرد.»

اما کاربران دیگر مانند BiggieWhale، به سرعت به این توییت واکنش نشان داد و اشاره کرد که استیبل‌کوین‌هایی مانند USDT به دلار ایالات متحده متصل هستند. بنابراین، از نظر تئوری چندان تحت تاثیر نوسان قیمت مانند ساید ارزهای دیجیتال قرار نمی‌گیرند. حداقل یک سازمان غیردولتی اوکراینی، به نام «زنده برگرد (Come Back Alive )»، در حال حاضر کمک‌های BTC را می‌پذیرد و عواید آن به ارتش اوکراین می‌رسد.

«کمک های مالی ارز دیجیتال می تواند مفید باشد. این روش واقعاً آسان، سریع، ارزان و ایمن را نیز مد نظر قرار دهید.»

به دلیل پیشرفت نظامی روسیه، دارایی‌های جهانی و  ارز‌های خارجی، از جمله ارزش بیت‌کوین (BTC) و گریونای (hryvnia) اوکراین، در حال حاضر با فروش شدیدی روبرو هستند.

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX در مورد موضوع بی ثباتی ارز در اروپای شرقی به دلیل جنگ گفت:

«اگر الان در اوکراین بودید، در کجای اوکراین می‌توانستید به پول خود اعتماد می کردید؟

مهمتر از آن، ممکن است جنگ باشد. این واقعا برای دنیا خیلی بد است. لعنت به این همه این چیزهای قیمتی. برو بیرون و برای کسی یه کار خوب انجام بده.»

دولت اوکراین گفت که 40 نفر در اولین ساعات حمله روسیه کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. علاوه بر هدف قرار دادن تأسیسات نظامی اوکراین، گزارش‌هایی از اصابت موشک های روسی به زیرساخت‌های اساسی مانند فرودگاه‌ها و مؤسسات غیرنظامی نیز منتشر شد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *