26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

سنای آرژانتین لایحه‌ مالیات بر دارایی‌های موجود در کشورهای خارجی از جمله کریپتو را تصویب کرد

سنای آرژانتین لایحه جدیدی را تصویب کرده است که به دولت اجازه می‌دهد از دارایی‌های شهروندان در کشورهای خارجی مالیات بگیرد. متن مصوب مقرر می‌دارد که دولت بر انواع دارایی‌هایی که قبلاً به سازمان مالیاتی اعلام نشده است، مالیات خواهد گرفت، اعم از مستغلات، سهام، ارزهای دیجیتال و هر گونه دارایی با ارزش اقتصادی.

این سیاست تعیین می‌کند که این وجوه جمع آوری‌شده مستقیماً توسط وزارت اقتصاد مدیریت می‌شود. بسته به بازه زمانی و کالاهایی که در اختیار دارند، در صورت تایید، شهروندان آرژانتینی باید تا 50 درصد از این دارایی‌ها را بپردازند. این صندوق که بر حسب دلار خواهد بود تا زمانی که آرژانتین بدهی حدود 45 میلیارد دلاری خود به صندوق بین المللی پول (IMF) را پرداخت نکند فعال خواهد بود.

به گفته رسانه‌های محلی، این لایحه اکنون باید توسط اتاق نمایندگان تصویب شود، جایی که شانس کمتری برای تصویب دارد.

واکنش آرژانتینی‌ها

واکنش در کشور عمدتا منفی بوده‌است و بسیاری از مردم بسیاری از جنبه‌های پیشنهاد‌شده توسط قانون را مورد انتقاد قرار داده‌اند. این پروژه از دارایی‌های رمزنگاری به عنوان بخشی از محدوده خود یاد می‌کند و این باعث نگرانی مردم در این بخش می‌شود. کیم گرائر، مدیر تحقیقات، فکر می‌کند دلیل خوبی برای این وجود دارد. طبق نظر او:

«این کشور دارای بازار کلی ارزهای دیجیتال به ارزش نزدیک به 70 میلیارد دلار است که بسیار بالاتر از 28.3 میلیارد دلار ونزوئلا است که در منطقه پس از برزیل در رتبه دوم قرار دارد.»

این ممکن است نقدینگی مورد نیاز دولت را برای تامین مالی پرداخت‌ها به وام صندوق بین‌المللی پول فراهم کند. انتقادات دیگر از این پروژه مربوط به تأسیس بانک‌های خارجی به عنوان عوامل نگهداری این پول است و اینکه چگونه دولت از معاهدات بین المللی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد دارندگان رمزارز استفاده می کند.

Sebastián M. Dominguez، از مشاوران مالیاتی SDC، اظهار داشت:

فهرست گسترده‌ای از کشورهایی وجود دارد که گزارش‌های مربوط به آرژانتینی‌های خارج از کشور را گزارش می‌کنند که به عنوان «همکار» شناخته می‌شوند. اینها بیش از 120 کشور هستند، از جمله کشورهای دوستدار رمزنگاری مانند مالت، سیشل، جزایر ویرجین، لیختن اشتاین، جبل الطارق و السالوادور.

به این معنا، آژانس مالیاتی آرژانتین ماه گذشته حمایت خود را از یک سیستم گزارش جهانی اعلام کرد که به ناظران مالیاتی کمک می‌کند تا از فرارهای مربوط به ارزهای دیجیتال در سطح جهانی جلوگیری کنند.

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *