28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار منتخب سردبیر

هند اعلام کرد که بیت‌کوین هرگز در این کشور یک ارز قانونی نخواهد بود

دولت هند اعلام کرد که ارزهای دیجیتال هرگز به عنوان ارز قانونی در نظر گرفته نمی‌شوند. وزیر دارایی هند، تی وی سوماناتان، امروز در گفتگو با آسیا نیوز اینترنشنال توضیح داد که تنها روپیه و روپیه دیجیتالی که هنوز منتشر نشده است، ارز قانونی در این کشور خواهند بود. این بیانیه پس از آن منتشر شد که روز گذشته وزیر دارایی هند اعلام کرد که بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال 30 درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال هرگز در هند تبدیل به پول قانونی نمی‌شوند

سوماناتان، تصورات غلط در مورد طرح مالیات بر درآمد حاصل از کریپتو که اخیراً توسط دولت این کشور اعلام شد را از بین برد. سوماناتان امروز در مصاحبه ای با آسیا نیوز اینترنشنال (ASI) اظهار داشت که تنها ارزی که در هند به عنوان ارز قانونی در نظر گرفته می‌شود روپیه و همتای دیجیتال آن است.

ارز دیجیتال توسط RBI (بانک ذخیره هند) پشتیبانی می‌شود و هرگز در مورد آن قصوری صورت نخواهد گرفت. پول از RBI خواهد بود اما ماهیت آن دیجیتالی خواهد بود. روپیه دیجیتال صادر شده توسط RBI یک ارز قانونی خواهد بود. سوماناتان گفت که بقیه ارزهای دیجیتال قانونی نیستند، قانونی هم نمی‌شوند و هرگز تبدیل به ارز قانونی هم نخواهند شد.

او افزود که ارزهای دیجیتال مجوز یا حمایت دولت را ندارند. از این رو، سرمایه‌گذاران کریپتو دارایی‌های دیجیتال را با ریسک خود معامله می‌کنند، زیرا دولت هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای وارده ندارد.

سود حاصل از تجارت کریپتو همچنان مشمول مالیات خواهد بود

این شفاف سازی پس از آن صورت گرفت که هند برای اولین بار با پیشنهاد یک طرح مالیاتی برای دارایی های دیجیتال در آخرین بودجه خود، ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخت. وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، دیروز اعلام کرد که سود حاصل از معاملات کریپتو 30 درصد مشمول مالیات خواهد بود. این طرح مالیاتی همچنین شامل مالیات 1 درصدی برای پرداخت‌هایی است که با ارز دیجیتال انجام می‌شوند. همچنین بر کریپتوهایی که به عنوان هدیه دریافت می‌شوند نیز مالیات تعلق می‌گیرد.

نکته قابل توجه این است که برنامه مالیاتی که دولت معرفی کرد، یک چرخش از موضع قبلی دولت در مورد ممنوعیت کل صنعت کریپتو است. هند در گذشته حتی در نظر داشت که تجارت ارزهای دیجیتال را جرم محسوب کند. سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس تا آنجا پیش رفت که خواستار ممنوعیت کریپتو شد. در حال حاضر مقررات بیشتری در مورد صنعت کریپتو در این کشور انتظار می‌رود زیرا لایحه ای در پارلمان هند وجود دارد که قرار است در جلسه بعدی پارلمان در فوریه امسال مورد بحث قرار گیرد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *