10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

داده‌های جدید: شبکه بیت کوین در انتظار فعالیت صعودی جدید است

داده‌های اخیر گلس‌نود (Glassnode) نشان می دهد که خریداران به زودی می توانند بر بازار بیت کوین تسلط پیدا کنند. با توجه به اطلاعات، بازار می‌تواند به سمت یک رویداد کاپیتولاسیون حرکت کند که شامل فعالیت‌های فروش قابل توجهی است. بنابراین، وقوع یک رویداد کاپیتولاسیون نشان می‌دهد که فروشندگان ممکن است با فعال‌تر شدن خریداران از بازار خارج شوند. رویداد کاپیتولاسیون به دوره ای از فعالیت های فروش قوی اشاره دارد که در آن سرمایه‌گذاران موقعیت‌های خود را رها می‌کنند و دارایی‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش می‌رسانند.

انباشت کوتاه مدت کمتر

در تلاش برای تعیین روند آینده بیت کوین، اطلاعات گلس‌نود به دنبال بررسی رفتار بازار خریداران و فروشندگان است. دارایی دیجیتال در حال حاضر در مرحله حساسی قرار دارد و تلاش می‌کند قیمت‌های خود را تجمیع کند. از داده‌های بازار، مشهود است که فعالیت انباشت کوتاه‌مدت کاهشی وجود دارد.

این متریک نرخ انباشت بالاتری را بین اکتبر 2021 و ژانویه 2022 نشان داد. از آن زمان، روند انباشت به دلیل تنش‌های جهانی مداوم ناپایدار شده است.

سرمایه‌گذاران بیشتری نیز از سکه‌های قدیمی خود که در کیف پول‌های دیجیتال غیرفعال ذخیره شده‌اند استفاده می‌کنند. بنابراین، سکه‌هایی که از آستانه 6 ماهه فراتر می‌روند، 5 درصد از کل حجم هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند.

کاهش عرضه کوتاه مدت

هولدرهای کوتاه مدت (STH) نشان‌دهنده سرمایه‌گذارانی هستند که می‌توانند دارایی‌های خود را در یک بازه زمانی 155 روزه حفظ کنند. این دسته از سرمایه‌گذاران در زمانی که بازار ناپایدار است، شانس بیشتری برای فروش سکه‌های دیجیتال دارند.

گزارش گلس‌نود توضیح می‌دهد که عرضه سکه کمتری در میان سرمایه‌گذاران STH وجود دارد. علاوه بر این، 82٪ از کاربران STH دارایی‌های خود را در دوره عرضه STH زیان‌ده نگه می‌دارند تا قیمت به پایین‌ترین حد خود برسد.

چنین نمونه‌ای سهم عمده‌ای در کاهش حرکت‌های نزولی در بازار دارد، زیرا سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را می‌فروشند تا از ضرر جلوگیری کنند.

HODLing (نگهداشتن) مطلوب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری برای کاربران است. با این حال، شاخص های HODL نشان می‌دهد که سکه‌هایی با دوره نگهداری کمتر از 6 ماه، پایین‌ترین سطح خود را نشان می‌دهند.

دارایی‌های کمتر از شش ماه 24.53 درصد از عرضه فعلی را تشکیل می‌دهند، در حالی که سکه‌های غیرفعال باقی مانده 75.47 درصد از عرضه فعلی را تشکیل می‌دهند.

اطلاعات بیشتر

این گزارش همچنین توضیح می‌دهد که تقاضای بلندمدت فزاینده‌ای برای ارز دیجیتال غالب وجود دارد. تحت این بخش، سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند که ارزش دارایی دیجیتال ممکن است در حرکت رو به جلو افزایش یابد. به این ترتیب، این داده‌ها حاکی از نشانه‌های فعالیت تقاضای بلندمدت هستند.

از داده‌ها، صرافی کوین‌بیس جریان خالص خروجی عظیمی را نشان می‌دهد که به 31130 بیت کوین می‌رسد. این رقم با ارزش دارایی معادل 1.1 میلیارد دلار است. خروجی‌های عظیم منجر به کاهش تعداد بیت کوین‌های موجود در کوین بیس شده است.

سرمایه‌گذاران همچنین از کیف پول‌های دیجیتال غیرفعال برای ذخیره سکه‌های جمع‌آوری‌شده از خروجی صرافی‌ها استفاده می‌کنند. در واقع، داده‌ها گزارش می‌دهند که مقدار ارزهای دیجیتالی که در این کیف پول‌های غیرفعال یافت می‌شوند، بیشتر از کیف پول‌های جاری است.

نرخ تورم بازار شاخص دیگری است که گلس‌نود برای تعیین نرخ انباشت دارندگان بلندمدت (LTH) به صورت سالانه اعمال کرد. بر اساس این شاخص، دارندگان بلندمدت هر سال 15 درصد از کل عرضه را جمع آوری می‌کنند.

این عمل زمانی قابل مشاهده است که بازار در مرحله نزولی قرار می‌گیرد. نرخ انباشت بیشتر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران LTH سکه های بیشتری نسبت به سطح انتشار جمع می کنند.

منبع: crypto.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *