13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

دولت اوکراین جنگ علیه روسیه را در NFT ثبت خواهد کرد

دولت اوکراین برنامه ریزی کرده است تا توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را با آثار هنری دیجیتال منحصر به فرد که داستان‌هایی از جنگ خود با روسیه را به تصویر می کشد، راه‌اندازی کند.

به گزارش گاردین، دولت اوکراین این اقدام را برای تامین هزینه‌های جنگی خود انجام می‌دهد.

الکس بورنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، اعلام کرد که مجموعه NFT «مثل موزه جنگ روسیه و اوکراین خواهد بود. ما می‌خواهیم در قالب NFT به دنیا بگوییم چه اتفاقی دارد در اوکراین می‌افتد.»

درخواست دولت اوکراین برای کمک مالی 60 میلیون دلاری ارز دیجیتال نیز به پایان رسیده‌است. یک CryptoPunk NFT به ارزش بیش از 200000 دلار نیز در بین این کمک‌ها وجود دارد.

اوکراین اعتراف کرد که علاوه بر خرید تجهیزات نظامی، از این پول برای حمایت از برنامه‌های رسانه‌ای برای بیان مبارزه خود علیه تهاجم روسیه استفاده می‌کند.

بورنیاکوف گفت: «در حال حاضر از این صندوق برای خرید سلاح استفاده نمی‌کنیم. ما در حال خرید عینک دید در شب، اپتیک، کلاه ایمنی، جلیقه ضد گلوله هستیم.»

به گزارش رسانه آنلاین the Block، اوکراین برای اولین بار در تاریخ 3 مارس، پس از لغو برنامه‌های ایردراپ به افرادی که ارزهای دیجیتال را برای مبارزه با جنگ اهدا کرده بودند، پیشنهادی برای فروش NFT اعلام کرد.

روسیه همچنین به دلیل جنگ علیه اوکراین از سوی دیگر کشورها واکنش منفی دریافت کرده است. به نقل از رویترز، رویترز به نقل از مقامات ملی گزارش داد که ژاپن از صرافی‌های کریپتو درخواست کرده است تا معاملات دارایی‌های کریپتو را که مشمول تحریم‌های مسدودکننده دارایی‌ها علیه روسیه و بلاروس هستند، در پی نگرانی‌های کشورهای گروه هفت (G7) متوقف کنند.

این گزارش می افزاید: نگرانی در میان اقتصادهای G7 افزایش یافته‌است. زیرا آنها معتقدند که دولت روسیه از رمزارزها برای مقابله با تحریم‌های مالی اعمال شده علیه این کشور به دلیل حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از شرکت‌های ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده خواسته است تا تراکنش با اهداف تحریم را متوقف کنند.

چهار اپراتور خدمات پرداخت مانند American Express، Visa، Mastercard و PayPal نیز به نشانه اعتراض  فعالیت خود را در روسیه تعلیق کردند.

منبع: blockchain.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *