27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

کاربران MultiChain در معرض خطر هک شدن هستند

Multichain (Anyswap سابق) که یک پروتکل مسیریاب میان زنجیره‌ای (CRP) است و امکان همکاری دارایی‌های درون زنجیره‌ای را فراهم می‌کند، به کاربران خود هشدار داد که ممکن است در معرض خطر هک شدن باشند. برای جلوگیری از این خطر، به کاربران توصیه شد که مجوز کیف پول 6 توکن موجود در این پلتفرم را لغو کنند.

Multichain به کاربران راهنمایی می‌کند که چگونه خطر هک شدن را کاهش دهند

طبق یک پست وبلاگ Multichain (MULTI)، یک آسیب پذیری امنیتی پیدا شده که بر شش توکن زنجیره متقابل در پلتفرم آن تأثیر می گذارد. این آسیب‌پذیری توسط شرکت امنیت رمزنگاری Dedaub شناسایی و رفع شد. با این حال، کاربران پلتفرم باید وارد شوند و مجوزهای کیف پول اعطا شده به شش توکن بین زنجیره‌ای آسیب‌دیده شامل wrapped Ethereum (WETH)، PERI Finance (PERI)، Mars Token (OMT)، Wrapped Binance Coin (WBNB)، Polygon (MATIC) و  Avalanche (AVAX) را بازگردانند.

 

اگر تا به حال هر یک از این 6 توکن را روی روتر تأیید کرده اید (WETH، PERI، OMT، WBNB، MATIC، AVAX)، لطفاً وارد https://app.multichain.org/#/approvals شوید تا هر گونه تأییدیه 6 مورد توکن را در اسرع وقت حذف کنید.

 

Multichain اضافه می کند که در حالی که جزئیات فنی تهدید هنوز فاش نشده است، همه دارایی های دیگر روی پلتفرم امن هستند. همچنین راهنمایی هایی در مورد اینکه چگونه کاربران می توانند مجوزهای توکن‌های آسیب‌دیده را لغو کنند، ارائه می‌دهد.
Multichain در جولای گذشته در حالی که هنوز Anyswap بود هم هک شد. پل V3 آن مورد سوء استفاده قرار گرفت و هکرها بیش از 3 میلیون دلار سکه‌های USDC و Magic Internet money (MIM) را تخلیه کردند. در حال حاضر، ارزش کل این پلتفرم بیش از 8 میلیارد دلار است که شامل بیش از 1300 توکن از 10 بلاک‌چین مختلف است.

عوامل مخرب در سال 2022 هم به پلتفرم های رمزنگاری حمله می‌کنند

Multichain تنها پلتفرمی نبوده که در سال جاری یک خطر امنیتی‌ را در پلتفرم خود گزارش کرده است. Crypto.com اولین صرافی متمرکز کریپتو بود که در سال جدید قربانی هک قرار گرفت. شکایات متعددی از کاربران مبنی بر کاهش موجودی رمزارزهای آن‌ها به طور مرموزی مطرح شد. برخی گزارش دادند که تمام رمزارزهای آن‌ها از بین رفت. Crypto.com هم مشکل را بررسی و در توییتی اعلام کرد که تمام برداشت‌ها را متوقف کرد و به کاربران اطمینان داد که وجوه امن هستند.

در هک دیگری در سال جاری، CityDAO که یک پلتفرم غیرمتمرکز مالکیت زمین است قربانی یک هک 95000 دلاری توسط کلاهبرداران در سایت Discord شد. طبق برآورد Immunefi، بیش از 10 میلیارد دلار ارز دیجیتال سال گذشته در DeFi، هک‌های CEX، همچنین راگ پول‌ها و کلاهبرداری رمزارزها به سرقت رفت.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *