27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

کناره‌گیری جاستین سان از سمت مدیر عاملی ترون

به نظر می‌رسد کار جاستین سان، خالق و مدیرعامل بنیاد ترون با این پروژه به پایان خود رسیده باشد. اما سان قرار نیست به یک دهکده سرسبز برود و باقی عمر خود را با ثروت حاصل از رمزارزها بگذراند؛ در عوض، وی قرار است از این پس، به عنوان سفیر تمام‌وقت کشور گرنادا (Grenada) در سازمان تجارت جهانی (WTO) در ژنو مشغول به فعالیت شود.

سان در بیانیه‌ای که بنیاد ترون آن را منتشر کرده در این رابطه گفته است:

این افتخاری بزرگی است که به عنوان سفیر گرنادا در سازمان تجارت جهانی (WTO) خدمت کنم. بی صبرانه منتظر فرصتی برای نمایندگی گرنادا و همکاری با مسئولان این سازمان به روشهای مختلف، به ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال قوی در سطح بین‌المللی هستم.

در این بیانیه آمده است:

تخصص سان در صنعت بلاکچین، احتمالاً تاثیر بسیاری در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد، چراکه اقتصاد گرنادا و جامعه کارائیب، با تعطیلی صنعت گردشگری ناشی از ویروس کرونا آسیب جدی دیده است.

هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست که چگونه مدیرعامل ترون، شغلی دولتی در جزیره کوچکی در دریای کرائیب پیدا کرده است. یکی از سخنگویان بنیاد ترون در گفتگویی با دیکریپت گفت که این سمت، در ازای پول نیست و افزود که یکی از اهداف جاستین سان، این است که نماینده‌ای برای فناوری بلاکچین باشد و با وارد کردن آن به عرصه سیاسی از طریق سازمان تجارت جهانی، این فناوری به جریان اصلی تبدیل شود.

جاستین سان در نامه‌ای خطاب به جامعه کریپتو عنوان کرده است که بلاکچین ترون که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است به دستاورد مهمی رسیده و اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بلاکچین‌های دنیا شناخته می‌شود. از این رو شک ندارم که شبکه ترون به عنوان یک سازمان غیر متمرکز خود مختار (DAO) به اندازه کافی پایدار خواهد بود.

سان عاشق معرفی صنعت کریپتو به افراد مشهور است؛ در فوریه سال ۲۰۲۰، وی ۴.۵ میلیون دلار با افتخار صرف یک وعده غذا با وارن بافت، میلیاردر مشهور پرداخت کرد. وی در این دیدار، به وارن بافت که قبلاً بیت کوین را «مرگ موش خوانده بود» مقداری بیت کوین را هدیه داد.

با این تفاصیل، به نظر می‌رسد دیپلمات‌های ژنو باید خود را برای سخنرانی‌های پرشور در رابطه با حوزه کریپتو آماده کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *