6 مرداد, 1403 | July, 27, 2024
اخبار

سازمان مالیاتی بریتانیا بر قوانین مربوط به وام‌دهی و سهام‌گذاری DeFi سخت‌گیری بیشتری می‌کند

سازمان مالیاتی بریتانیا (HMRC) مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بحث‌برانگیز را منتشر کرد که می‌تواند بر نوآوری در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تأثیر بگذارد.

مقررات جدید بر رویکرد دارایی‌های دیجیتال به‌طور خاص برای وام‌دهی و سهام‌گذاری در بریتانیا تمرکز دارد و اینکه آیا سود یا پاداش حاصل از این خدمات به عنوان سرمایه یا درآمد برای اهداف مالیاتی محسوب می‌شوند. به دلیل ماهیت پیشرفته DeFi، این خدمات در یک منطقه خاکستری قرار گرفتند و متخصصان مالیاتی از نحوه اعمال قوانین موجود مطمئن نیستند.

HMRC  بیان کرد:

«وام دادن و سهام‌گذاری توکن‌ها از طریقDeFi یک حوزه دائما در حال تحول است. بنابراین نمی‌توان همه شرایطی را که در آن یک وام‌دهنده یا ارائه‌دهنده نقدینگی سودی که از فعالیت‌های خود کسب می‌کند و ماهیت آن سود را مشخص کرد. با این وجود، برخی از دستورالعمل‌ها تعیین شدند.»

دستورالعمل HMRC  بیان می‌کند که سود حاصل از سرمایه‌گذاری و وام‌دهی دارایی‌های DeFi به عنوان «بهره» تلقی نمی‌شود، زیرا دارایی‌های دیجیتال در بریتانیا ارز محسوب نمی‍شوند، بلکه دارایی برای اهداف مالیاتی محسوب می‌شوند.

چنین رویکردی می‌تواند مشکلات مالیاتی را برای سهامداران ایجاد کند. با این دستورالعمل «مالکیت سودمند توکن‌ها» که چندین بار در یک پلتفرم منتقل می‌شود هر بار مستعد مقاصد مالیاتی هستند و مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

ایان تیلور، مدیر اجرایی CryptoUK اظهار داشت:

مقررات جدید بار غیرضروری را برای سرمایه‌گذاران کریپتو ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران بازار سهام هنگام وام دادن سهام با آن مواجه نیستند.

«HMRC دارایی‌های کریپتو را به عنوان دارایی برای اهداف مالیاتی در نظر می‌گیرد. این با رویکردی که در حال حاضر توسط دولت و سایر نهادهای نظارتی در بریتانیا، از جمله وزارت خزانه‌داری و FCA اتخاذ شد، ناسازگار است.»

 

خوب، بنابراین اگر من مجبور باشم برای سهام‌گذاری مالیات پرداخت کنم، آیا این مالیات مضاعف نیست… فرض کنید من 200000 پوند ارز دیجیتال را روی 10% APY سهام‌گذاری می‌کنم، که ارزش آن 20000 خواهد بود. بنابراین باید برای سهامی که کسب می‌کنم مالیات بپردازم. پس از آن مجدداً وقتی هم که میخواهم  آن سهام را با یک دارایی فیات یا هر دارایی دیگر معاوضه می‌کنم باز هم باید مالیات بپردازم؟

 Dalek Alpha (@vlad_ned) February 2, 2022—

 

تیلور گفت:

«قوانین جدید، الزامات گزارش‌دهی بی‌مورد و یک سردرگمی در رعایت مالیات را برای مشتری ایجاد می‌کند چون سرمایه‌گذاران باید صدها یا حتی هزاران تراکنش را گزارش دهند. این با هدف اعلام‌شده دولت برای باز و پذیرا بودن بریتانیا به عنوان مقصدی برای سرمایه‌گذاری و نوآوری پس از برگزیت مغایرت دارد.»

هفته گذشته، مت هنکاک، نماینده پارلمان بریتانیا از مجلس عوام خواست تا سیاست مترقی ارزهای دیجیتال را برای تبدیل انگلستان به «خانه» ارزهای دیجیتال معرفی کند.

در نوامبر سال گذشته، HMRC مقرراتی را برای اخذ مالیات از صرافی‌های کریپتو فعال بریتانیا که خدمات دیجیتالی ارائه می‌دهند وضع کرد.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *