6 مرداد, 1403 | July, 27, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

ایلان ماسک در صورت ادغام OpenAI با سیستم عامل، دستگاه های اپل را ممنوع می کند.

ماسک آن را یک «نقض امنیتی غیرقابل قبول» خواند و حتی گفت که بلاک اپل می‌تواند به بازدیدکنندگان از دفتر مرکزی شرکتش نیز گسترش یابد.

 

ایلان ماسک میلیاردر تهدید کرده است که اگر اپل ChatGPT OpenAI را در سیستم عامل های آیفون، آی پد و مک خود ادغام کند، دستگاه های اپل را در شرکت های خود ممنوع خواهد کرد. اگر اپل OpenAI را در سطح سیستم عامل ادغام کند، دستگاه های اپل در شرکت های من ممنوع خواهند شد. ماسک در پست 10 ژوئن X تاکید کرد که این یک نقض امنیتی غیرقابل قبول است.

 

ماسک حتی پیشنهاد کرد که بازدیدکنندگان تسلا، اسپیس‌ایکس و سایر شرکت‌هایی که او اداره می‌کند باید دستگاه‌های اپل خود را «در قفس فارادی» در هنگام ورود داشته باشند.

 

 

در طول کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024 اپل در 10 ژوئن، این غول فناوری “هوش اپل” – مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی مولد جدید – را معرفی کرد که در اواخر سال 2024 برای iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia عرضه خواهد شد. این توسعه در آخر هفته از بلومبرگ به بیرون درز کرده بود.

 

یکی از ویژگی‌ها، دستیار صوتی اپل، سیری را قادر می‌سازد تا در صورت لزوم، سؤالات کاربر را به ChatGPT منتقل کند. “قبل از ارسال هرگونه سوال به ChatGPT، همراه با هر سند یا عکس، از کاربران پرسیده می شود و سیری پاسخ را مستقیماً ارائه می دهد.” این ویژگی توسط GPT-4o – آخرین تکرار OpenAI از ChatGPT ارائه می شود.

 

اما ماسک گفت که این که اپل «به اندازه کافی باهوش نیست» که بتواند هوش مصنوعی خود را بسازد، کاملاً پوچ است و پیشنهاد کرد که با برون سپاری حریم خصوصی و امنیت به مشتریان خود آسیب می رساند. “آنها تو را پایین رودخانه می فروشند.”

 

ماسک در پست دیگری از X گفت: «اپل با استفاده از کلمات «حفاظت از حریم خصوصی خود» در حالی که داده‌های شما را به یک هوش مصنوعی شخص ثالثی که آن‌ها متوجه نمی‌شوند و خودشان نمی‌توانند ایجاد کنند، می‌دهد به هیچ وجه از حریم خصوصی محافظت نمی‌کند.

 

اما ماسک جزئیات حفاظت از حریم خصوصی تعبیه شده در ادغام OpenAI را ارائه نکرد، و در نتیجه، پست X او ویژگی «خوانندگان زمینه را اضافه کرد» را فعال کرد. این یک پیوند به بیانیه مطبوعاتی اپل ارائه می دهد که توضیح می دهد که آدرس های IP کاربران پنهان می ماند و OpenAI درخواست ها را ذخیره نمی کند.

 

 

اخبار Apple Intelligence باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی نشد. بر اساس گزارش CoinGecko، رندر (RNDR)، Fetch.ai (FET) و SingularityNET (AGIX) در 24 ساعت گذشته 5.9٪، 3.3٪ و 3.9٪ کاهش یافته اند.

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *