9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
آلتکوین اخبار مقالات منتخب سردبیر

چت ربات هوش مصنوعی گوگل بارد اکنون جمینی نامیده می شود: در اینجا آنچه می تواند انجام دهد.

غول جستجو گفت که ربات چت هوش مصنوعی آن Bard اکنون با نام Gemini شناخته می شود و برنامه های تلفن همراه رایگان و پولی را در ایالات متحده راه اندازی کرده است.

 

غول فناوری گوگل اعلام کرده است که چت ربات هوش مصنوعی (AI) آن، Bard، با راه اندازی اپلیکیشن موبایل در ایالات متحده، رسماً به جمینی تغییر نام داده است. در 8 فوریه، سیسی هسیائو، معاون و مدیر کل Google Assistant and Bard، اعلام کرد که چت ربات 11 ماهه هوش مصنوعی این شرکت اکنون نامی مشابه با مدل زبان بزرگ چندوجهی خود برگزیده است.

 

Gemini پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی با زبان بزرگ گوگل (LLM) به نام Ultra 1.0 را نشان می‌دهد. این شرکت ادعا می‌کند که هوش مصنوعی «در کارهای بسیار پیچیده‌ای مانند کدنویسی، استدلال منطقی، پیروی از دستورالعمل‌های ظریف و همکاری در پروژه‌های خلاقانه بسیار توانمندتر است».

 

با توجه به پست وبلاگ شرکت، نسخه پریمیوم چت بات، ربات پیشرفته Gemini امکان مکالمات طولانی تر و دقیق تر و درک بهتر زمینه را از درخواست های قبلی فراهم می کند. این می تواند یک معلم خصوصی باشد، به کدنویسی پیشرفته کمک کند و پروژه های خلاقانه را طوفان فکری کند.

 

 

Gemini Advanced از طریق اشتراک جدید Google One AI Premium با 20 دلار در ماه در دسترس است و به زودی در سرویس های Google مانند Gmail، Docs، Sheets و Slides ادغام می شود. اپلیکیشن موبایل جدید Gemini در 8 فوریه در اندروید و اپل iOS در ایالات متحده راه اندازی شد و این شرکت اعلام کرد که به زودی در مکان ها و زبان های بیشتری در دسترس خواهد بود.

 

نسخه موبایل Gemini می‌تواند برای عکس‌ها زیرنویس ایجاد کند، به سؤالات درباره مقالات پاسخ دهد، تماس بگیرد و دستگاه‌های خانه هوشمند را کنترل کند. هدف آن این است که یک دستیار هوش مصنوعی مکالمه و چندوجهی باشد.

 

 

هسیائو گفت: «ما در حال کار با تنظیم‌کننده‌های محلی هستیم تا مطمئن شویم قبل از اینکه بتوانیم توسعه دهیم، از الزامات رژیم محلی تبعیت می‌کنیم. در یک پست وبلاگ جداگانه، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل ادعا کرد که فناوری زیربنای Gemini Advanced در نهایت قادر خواهد بود در هنگام پرداختن به بسیاری از موضوعات پیچیده، حتی از باهوش ترین افراد نیز پیشی بگیرد.

 

“بزرگترین مدل Ultra 1.0 اولین مدلی است که در MMLU (درک زبان چندوظیفه ای عظیم) که از ترکیب 57 موضوع از جمله ریاضی، فیزیک، تاریخ، حقوق، پزشکی و اخلاق استفاده می کند، بهتر از متخصصان انسانی عمل می کند.

 

جوزا با رقابت سختی روبروست. OpenAI تحت حمایت مایکروسافت اولین نسخه ChatGPT را در نوامبر 2022 منتشر کرد و آن را با GPT-4 در مارس 2023 ارتقا داد. هنگامی که Gemini در دسامبر 2023 معرفی شد، گوگل ادعا کرد که نسخه Ultra آن در 30 مورد از 32 معیار آکادمیک مورد استفاده در توسعه مدل زبان بزرگ به “عملکرد پیشرفته” دست یافته است.

 

در همین حال، در 8 فوریه گزارش شد که گوگل به تلاشی برای توسعه «برچسب‌های تغذیه‌ای» برای محتوای دیجیتال می‌پیوندد که نحوه تولید یا تغییر آن را مشخص می‌کند، از جمله با هوش مصنوعی. این شرکت با ادوبی، بی‌بی‌سی، مایکروسافت، سونی و دیگران بر روی استانداردهای فنی این اعتبارنامه‌های دیجیتال از طریق ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا کار خواهد کرد.

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *