29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

وزارت دادگستری اولین شکایت جنایی علیه شهروند آمریکایی به اتهام استفاده از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم ها را ثبت کرد

بر اساس یک سند نظر قضایی که توسط قاضی ضیا ام فاروکی ارائه شد، وزارت دادگستری (DOJ) ایالات متحده اولین شکایت کیفری خود را علیه یک شهروند آمریکایی که گفته‌ می‌شود سعی کرده از تحریم‌های آمریکا با استفاده از ارز دیجیتال فرار کند، ارائه کرده‌است.

قاضی فاروکی توضیح داد که چرا شکایت جنایی وزارت دادگستری علیه شهروند آمریکایی متهم به انتقال بیش از 10 میلیون دلار بیت کوین به یک صرافی رمزارز در یک کشور کاملاً تحریم‌شده را تأیید کرد. در حال حاضر تحریم‌های جامعی علیه کوبا، ایران، کره شمالی، سوریه و مناطق کریمه، دونتسک و لوهانسک اعمال شده‌است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) پلتفرم‌های مبادلات ارز دیجیتال را به دلیل نقض قوانین تحریم جریمه کرده است. با این حال، قاضی توضیح داد:

«وزارت دادگستری می‌تواند افراد و نهادها را به دلیل عدم رعایت مقررات OFAC، از جمله در مورد ارز مجازی، به صورت کیفری تحت پیگرد قانونی قرار دهد.»

DOJ ادعا کرد که متهم، یک شهروند آمریکایی، از یک آدرس IP در ایالات متحده «برای توطئه و راه‌اندازی یک پلتفرم پرداخت و حواله آنلاین» مستقر در یک کشور کاملاً تحریم‌شده استفاده کرده‌است. وزارت دادگستری خاطرنشان کرد:

«پلتفرم پرداخت خدمات خود را به گونه‌ای تبلیغ کرد که برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده طراحی شده‌است. وی از طریق تراکنش‌های ظاهراً غیرقابل ردیابی ارز مجازی این کار را انجام داده‌است.»

متهم همچنین حسابی در یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده برای خرید و فروش بیت کوین باز کرد. وی از این حساب برای انتقال بیش از 10 میلیون دلار بیت کوین بین ایالات متحده و کشورهای تحریم‌شده برای مشتریان پلتفرم استفاده کرد. وزارت دادگستری توضیح داد که با انجام این کار، متهم برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی (IEEPA) و کلاهبرداری از ایالات متحده توطئه کرده است.

قاضی در ادامه خاطرنشان کرد:

«سوال دیگر این نیست که آیا ارز مجازی هست تا بماند یا نه … بلکه در عوض این است که آیا مقررات ارزهای فیات با پرداخت‌های بدون اصطکاک و شفاف در بلاک چین همگام می‌شود یا خیر.»

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *