6 اردیبهشت, 1403 | April, 24, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مجموعه NFT باب دیلن و مایلز دیویس منتشر خواهد شد

Snowcrash، بازار NFT مستقر در Solana مجموعه NFT باب دیلن (Bob Dylan) و مایلز دیویس (Miles Davis) را اواخر سال 2022 منتشر خواهد کرد.

اسنوکراش (Snowcrash) بازار NFT مستقر در Solana اعلام کرد که Sony Music و (UMG) Universal Music Group که دو ناشر بزرگ موسیقی در جهان هستند رسما با این پلتفرم شریک شده‌اند.

این دو ناشر موسیقی، مجموعه‌های NFT باب دیلن و مایلز دیویس را در اواخر امسال منتشر خواهند کرد. جسی دیلن (Jesse Dylan)، که پسر باب دیلن نیست، یکی از بنیانگذاران بازار اسنوکراش است. وی نام Snowcrash را از رمان علمی تخیلی نیل استفنسون (Neal Stephenson) که اصطلاح متاورس را نیز ابداع کرد، وام گرفت.

باب دیلن سرمایه‌گذاری بزرگی برای هر دو ناشر است. UMG در سال 2020 حدود 400 میلیون دلار برای کاتالوگ آهنگ‌های باب دیلن هزینه کرد. در حالیکه سونی حقوق موسیقی ضبط شده باب دیلن را به قیمت بیش از 150 میلیون دلار در سال گذشته خریداری کرد.

در بیانیه‌ای، دیلان جوان تصریح کرد که بازار فعلی NFT ها فقط “قطره ای از دریا” است. وی بلاکچین سولانا را از طریق شبکه اتریوم برای راه‌اندازی پلتفرم خود انتخاب کرد زیرا معتقد است برای محیط زیست بهتر است.

Snowcrash با بازارهای NFT موجود مبتنی بر Solana مانند MagicEden و Solanart، دو صرافی پیشرو از نظر حجم معاملات در زنجیره رقابت خواهد کرد.

دنیس کوکر (Dennis Kooker)، رئیس تجارت دیجیتال سونی گفت که سونی موزیک با Snowcrash همکاری می‌کند تا «طیفی از فرصت‌ها را برای هنرمندان ضبط با تمرکز بر ارائه تجربیات کاربرپسند و قابل دسترس برای سازندگان و طرفداران ایجاد کند.»

مایکل نش (Michael Nash)، معاون اجرایی یونیورسال موزیک، با تکرار این احساس، گفت: «NFTها هنرمندان و ناشر موسیقی ما را قادر می‌سازد تا نفوذ فرهنگی خود را در خط مقدم نوآوری ارتقا دهند.»

Snowcrash همچنین یک سرمایه گذاری مشترک با صرافی ارزهای دیجیتال FTX دارد و شریک استراتژیک Solana Labs است.

NFT موسیقی راهی برای کسب درآمد

صنعت موسیقی به طور گسترده‌تر به NFT به عنوان راهی برای کسب درآمد بیشتر از محتوا و ایجاد جوامع منحصربه‌فرد علاقه زیادی نشان داده‌است. هنرمندان محبوبی مانند Nas، Steve Aoki و Kings of Leon هر کدام میلیون‌ها دلار از فروش NFT به دست آورده‌اند.
سونی و یونیورسال اولین ناشران موسیقی بزرگی نیستند که وارد فضای وب 3 می شوند. این دو ناشر با گروه موسیقی وارنر با بازی بازی برای کسب درآمد Splinterlands همکاری می کند.

اوانا روکساندرا، مدیر ارشد دیجیتال و معاون اجرایی توسعه کسب‌وکار در WMG گفت که ساخت بازی‌های توکن‌سازی شده سفارشی به WMG اجازه می‌دهد تا «جریان‌های درآمدی جدیدی را برای هنرمندان ما که به این فضا علاقه‌مند هستند باز کند و در عین حال نقش هواداران و جامعه را ارتقا بخشد».

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *