9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

سقوط بیت کوین از 37 هزار دلار تا پایین‌ترین سطح 2.5 ماهه: بیش از 100 میلیون دلار در یک ساعت لیکوئید شد

با افزایش 50 واحدی نرخ بهره بانک مرکزی بیت کوین به پایین‌ترین قیمت خود در دو ماه و نیم گذشته رسید. در حال حاضر، قیمت آتی نرخ بهره با شانس 75 درصدی برای افزایش، 75 واحد پایه در ماه ژوئن است.

قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه پس از افزایش قیمت‌های سهام پس از نشست کمیته بازارهای باز فدرال (FOMC) در روز گذشته کاهش یافت. این رمز ارز بازار به 36520 دلار کاهش یافت که پایین‌ترین قیمت این ارز دیجیتال از زمان حمله روسیه به اوکراین بود.

در FOMC روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اولین افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره را از ماه می سال 2000 اعلام کرد.

با این حال، او همچنین ادعا کرد که افزایش 75 واحد پایه عمدتاً از جدول خارج شده‌است. هم بیت کوین و هم سهام در آن زمان پاسخ مثبت دادند و هر کدام تقریباً 2 درصد افزایش یافتند.

با این حال، خوش‌بینی کوتاه مدت به نظر می‌رسد: S&P 500 از آن زمان این سودها را از دست داده است و 3.3 درصد در روز کاهش یافته است. در همین حال، قیمت بیت کوین شروع به سقوط کرد. بیت کوین از حدود 39,400 دلار به زیر 37,000 دلار در عرض 2 ساعت رسید.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی کاهش شدید این است که قیمت‌های آتی نرخ بهره ایالات متحده این شانس را دارد که 75 واحد پایه در ژوئن به میزان 75 درصد افزایش یابد.

سقوط بیت کوین همراه با فورانی لیکوئیدها

به نظر می‌رسد سقوط با فورانی از لیکوئیدها همزمان شده‌است. Coinglass تنها در یک ساعت گذشته 146 میلیون دلار انحلال ارزهای دیجیتال را گزارش کرد که 68 میلیون دلار ضرر بیت‌کوین داشته است.

این میزان بیش از دو سوم انحلال‌هایی است که در 12 ساعت گذشته انجام می‌شود و تقریباً نیمی از انحلال‌ها در روز گذشته انجام شد.

آخرین باری که انحلال‌هایی با این اندازه انجام شد، اواسط آوریل بود.

بیت کوین

Bitcoin / USD

منبع: cryptopotato

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *