24 اردیبهشت, 1403 | May, 13, 2024
اخبار منتخب سردبیر

هارد فورک کاردانو در ماه ژوئن و چیزی که از آن انتظار می‌رود

کاردانو (Cardano) در مسیر ارتقای خود با رویداد ترکیبی هارد فورک ژوئن (HFC) به یک نقطه عطف بزرگ دست می‌یابد. جان وودز، مدیر معماری کاردانو در IOG، اعلام کرد که تمام ویژگی‌هایی که قرار است در ارتقاء معرفی شوند اکنون به‌طور کامل کد گذاری شده‌اند.

هاردفورک Vasil  کاردانو در راه است

وودز این را در حین صحبت با کوین هاموند، مدیر فناوری IOG، به عنوان بخشی از به‌روزرسانی اواسط ماه شرکت فاش کرد. وودز توضیح داد که همه کدهای مربوط به ویژگی‌هایی که قرار است در به‌روزرسانی ژوئن گنجانده شوند، اکنون در مخزن GitHub بلاک چین وجود دارند.

«ما اکنون کد را کامل کرده‌ایم. این بدان معنی است که ما در واقع همه تغییرات مورد نیاز برای این ویژگی ها را کدگذاری کرده ایم».

با این حال، این نقطه عطف تنها بخشی از سفر به ارتقا است. توسعه‌دهندگان اکنون در حال انجام بررسی‌های تضمین کیفیت (QA) هستند که تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت تا مطمئن شوند همه چیز عالی است.

او فاش کرد که وقتی همه تیم راضی باشند که هیچ باگ، رگرسیون یا کندی عملکرد در نتیجه کد وجود ندارد، آزمایش ادغام انجام خواهد شد. بر اساس انتظارات، وودز تخمین می‌زند که رویداد HFC در مسیری قرار دارد که در 29 ژوئن اتفاق بیفتد.

ویژگی‌های هاردفورک Vasil 

در یک پخش یوتیوب، مدیر عامل IOG چارلز هاسکینسون به چندین مورد از این ویژگی‌ها اشاره کرد. مهم‌تر از همه، افزایش سرعت شبکه است که انتشار بلوک را افزایش می‌دهد تا به بلاک چین اجازه دهد تا به نقطه‌ای گسترش یابد که شبکه تأییدکننده‌های ورودی را ارائه می‌کند.

مجموعه ای از ویژگی‌های دیگر شامل پیشرفت‌های CIP 31، 32، و 33، و همچنین معرفی اسکریپت‌های مرجع، داده‌های درون لاینی و ورودی‌های مرجع است. همراه با رفع اشکال برای ویژگی‌های قدیمی‌تر، این ارتقا تجربه توسعه‌دهنده را برای پروژه‌هایی که بر روی Cardano ساخته می‌شوند تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

با نزدیک‌تر شدن به‌روزرسانی، صرافی‌ها و شرکا نیز برای حمایت از آن آماده می‌شوند. در همین حال، اکوسیستم کاردانو به سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد. این ماه شاهد راه‌اندازی ابتکار پروژه کاتالیست IOG در آفریقا بودیم. این برنامه که Ariob نام دارد، یک طرح انکوباتور برای تأمین بودجه به استارت‌آپ‌های آفریقایی است.

با این حال، قیمت ADA علیرغم ارتقای آتی تغییر محسوسی را تجربه نکرده است. ADA در حدود 0.95 دلار معامله می‌شود که 0.86 درصد در روز کاهش یافته‌است. در بازه زمانی هفتگی، توکن 10.4 درصد کاهش یافته‌است.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *