24 اردیبهشت, 1403 | May, 13, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چرا ترا (لونا) در یک هفته 14 درصد سقوط کرد؟

ترا (لونا)، توکن بومی در بلاکچین ترا، در این هفته به پایین‌ترین حد خود در یک ماه گذشته سقوط کرد زیرا انتشار 10 میلیون توکن در عرضه در گردش باعث شوک قیمت شد.

این توکن در این هفته 14 درصد کاهش یافت و نزدیک به 81.34 دلار به پایین ترین سطح یک ماهه خود معامله شد. همچنین یکی از بدترین عملکردهای ارزهای دیجیتال این هفته است.

شوک عرضه LUNA؟

بخش عمده‌ای از ضررهای توکن ناشی از اهدای 10 میلیون توکن LUNA به گارد بنیاد لونا (LFG) است. این کمک مالی توسط توسعه دهنده اصلی Terra Labs انجام شد و قرار است برای تقویت ذخایر استیبل کوین LFG به کار گرفته شود.

ذخایر LFG که پشتوانه استیبل کوین UST است، حدود 2.45 میلیارد دلار ارزش دارد که نزدیک به 70 درصد آن بیت کوین (BTC) است. جامعه اخیراً کمک مالی LUNA را برای خرید BTC بیشتر برای ذخیره اعمال کرد.

اما 10 میلیون توکن نیز از ذخایر LUNA غیر در گردش Terraform بود. عرضه آنها به عرضه فعال و در گردش اثر کاهش تورم بر قیمت LUNA داشت. قیمت توکن در واکنش فوری به کمک مالی بیش از 6 درصد کاهش یافت.

ذخایر LFG تلاشی برای اعتبار بیشتر به UST به عنوان یک استیبل کوین الگوریتمی کاملاً غیرمتمرکز است. ذخایر قرار است به عنوان محافظی برای هرگونه شوک نقدینگی شدید عمل کند.

اما تمرکز بالای بیت کوین Terra در ذخایر خود انتقاداتی را برانگیخته‌است و همچنین باعث افزایش فروش LUNA شده‌است. بیت کوین تمایل به ثبت نوسانات قیمتی بزرگ دارد که استفاده از آن را به عنوان ارز ذخیره نامناسب می‌کند.

با ردیابی بیت کوین، ارزش ذخایر Terra اخیراً به پایین ترین حد یک ماهه رسیده‌است.

ترا توکن‌های قفل‌شده بیشتری نسبت به توکن‌های در گردش دارد

LUNA به دلیل این واقعیت مورد انتقاد قرار گرفته‌است که عرضه غیر گردشی آن که توسط Terraform Labs نگهداری می‌شود، بسیار بیشتر از عرضه در گردش توکن است. انتشار این توکن‌ها می‌تواند قیمت های LUNA را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

داده‌های Terra Analytics نشان می‌دهد که در مقایسه با ۳۵۸ میلیون توکن در گردش لونا ۳۸۳ میلیون توکن قفل‌شده‌ لونا وجود دارد.

ترا (لونا)

قبل از اهدا، نزدیک به 132 میلیون توکن در طول زندگی LUNA سوزانده شد. اما اگر LUNA بیشتری از ذخایر Terraform آزاد شود، توکن همچنان مستعد شوک است.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *